Ce spun reprezentanții Imotrust despre accesul în Via Carmina
Reprezentanții Imotrust ne-au transmis la redacție un punct de vedere cu privire la accesul în Via Carmina, punct de vedere pe care vi-l prezentăm în cele ce urmează.
„În reprezentarea intereselor societăţii Imotrust S.A., dezvoltatorul cartierului Via Carmina, şi în exercitarea dreptului la replică conferit de lege faţă de articolul intitulat “Accesul în Via Carmina rămâne o problemă nerezolvată; de ce a fost respinsă documentaţia depusă de dezvoltator” apărut în publicaţia dvs. online din data de 25 august 2020, dorim să aducem câteva clarificări cu privire la situaţia de fapt prezentată în conţinutul articolului:
Accesul în cartierul Via Carmina reprezintă o intersecţie între două drumuri publice, DN7 şi strada Cetatea Orod, iar prin PUZ-urile aferente dezvoltării cartierului Via Carmina aprobate de CL Vladimirescu dezvoltatorul Imotrust şi-a luat angajamentul de a realiza o lucrare de modernizare a intersecţiei exclusiv în ceea ce priveşte accesul în propriul său cartier.
La momentul aprobării PUZ s-a propus soluţia unei semigiratii care să realizeze conexiunea între DN7 şi drumul de acces în Via Carmina. Ulterior, prin PUG-ul localităţii Vladimirescu aprobat în anul 2015, lucrarea de modernizare a accesului la DN7 a fost reglementata într-o formă puţin modificată, respectiv sub formă a doua intersecţii în “T” decalate, una reprezentând accesul în Via Carmina, iar cealaltă reprezentând accesul în cartierul Europa. Evident, conform PUZ-urilor aprobate, dezvoltatorul Imotrust are obligaţia de a realiza doar intersecţia în “T” reprezentând accesul în propriul său cartier.
Referitor la documentaţia depusă la DRDP Timişoara în luna mai 2020 (şi nu iulie, cum greşit indica DRDP), Imotrust a solicitat avizul Direcţiei Regionale de Drumuri pentru realizarea lucrării de modernizare a accesului în Via Carmina conform soluţiei tehnice reglementate prin PUG-ul comunei Vladimirescu. În condiţii de normalitate, un astfel de aviz nu putea fi refuzat câtă vreme documentaţia viza îndeplinirea întocmai a angajamentului asumat de dezvoltatorul Imotrust prin PUZ şi punerea în aplicare a reglementărilor din PUG.
La cca. o lună după primirea documentaţiei depuse de dezvoltator, DRDP Timişoara a transmis dezvoltatorului verbal doar două observaţii minore, solicitând renunţarea la semaforizarea intersecţiei şi corelarea cu proiectul de modernizare a căii ferate aflat în faza SF. Imotrust s-a conformat integral solicitărilor şi a redepus în scurt timp documentaţia în formă modificată.
Cu toate acestea, spre stupefacţia noastră, printr-o adresă datată 24.08.2020 DRDP şi-a exprimat în final refuzul de a aviza realizarea lucrării de modernizare a accesului în Via Carmina conform PUG şi PUZ aprobat, invocând un Protocol din 2018 fără nicio legătură cu situaţia prezentă şi cu reglementările cu putere de lege din PUG şi PUZ.
Este vorba de un Protocol încheiat în anul 2018 de autorităţi cu participarea dezvoltatorilor ambelor cartiere Europa şi Via Carmina, privind posibilitatea realizării unei intersecţii comune care să rezolve simultan accesele în ambele cartiere, şi prin care cei doi dezvoltatori se angajau la momentul respectiv să prezinte două soluţii alternative de realizare a intersecţiei comune, una dintre variante fiind sensul giratoriu. Reprezentanţii DRDP ştiu însă foarte bine că varianta intersecţiei comune cu cartierul Europa a căzut, întrucât după semnarea Protocolului dezvoltatorul cartierului Europa şi-a reconsiderat poziţia declarând că momentan nu intenţionează să mai contribuie la realizarea intersecţiei.
În aceste condiţii, refuzul DRDP de a aviza realizarea lucrării de modernizare a accesului în Via Carmina – pentru care dezvoltatorul Imotrust a pregătit terenul şi fondurile necesare şi este pregătit să înceapă imediat lucrările necesare – este un act de neînţeles.
Deducem că prin acest refuz DRDP intenţionează să constrângă Imotrust să realizeze pe propria cheltuiala întreagă intersecţie sub formă de sens giratoriu care să profite tuturor dezvoltatorilor din zonă, ceea ce reprezintă un abuz, întrucât conform legii şi conform PUZ obligaţia Imotrust se limitează la modernizarea accesului în propriul cartier.
Din acest considerent, Imotrust a formulat deja o plângere prealabilă împotriva refuzului DRDP de emitere a avizului şi asigură clienţii din cartierul Via Carmina că va face tot ce îi stă în putinţă pentru a demonta acest abuz şi pentru a realiza lucrarea de modernizare a accesului în cel mai scurt termen posibil.”