RECOMANDĂRI oficiale de funcționare a firmelor cu birouri open space, în stare de alertă
Statul a publicat în Monitorul Oficial RECOMANDĂRI oficiale pentru firmele (și alți angajatori) care au birouri în sistem deschis (open space), pe perioada stării de alertă pentru prevenirea extinderii epidemiei de coronavirus COVID-19.
Ordinul nr. 1.731/832/2020 al ministrului Economiei și al ministrului Sănătății, privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul economiei, pe durata stării de alertă, publicat în Monitorul Oficial pe data de 16 mai, face o serie de recomandări firmelor cu birouri în spații comune.
Aceste recoamndări specifice se adaugă la obligațiile generale pentru angatori și angajați, din Ordinul ministrului Muncii și al ministrului Sănătății 3577.
Recomandări pentru angajați:
1. portul obligatoriu al măștii (medicale/nonmedicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul;
2. se izolează la domiciliu și contactează medicul de familie în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată sau cei care au temperatura mai mare de 37,3 grade Celsius);
3. izolare la domiciliu, în cazul în care au venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS-CoV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății nr. 414/2020 privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate în situația de urgență de sănătate publică internațională determinată de infecția cu COVID-19 și stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii și limitării efectelor epidemiei, cu modificările și completările ulterioare;
4. spălatul pe mâini, ori de câte ori este nevoie, evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.
Recomandări pentru angajator
1. Angajatorii vor asigura programul de lucru decalat, pentru a evita aglomerările la intrarea/ieșirea din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți, în același timp, în aceeași incintă.
2. Angajatorii vor asigura triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă a persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată).
3. Angajatorii vor asigura termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu; angajații cu temperatura peste 37,3 grade Celsius vor fi trimiși acasă, cu indicație de consultare a medicului de familie.
4. Angajatorii vor organiza spațiile de lucru astfel încât să fie asigurată o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate.
5. Pentru birourile orientate față-față, angajatorii vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu soluții pe bază de alcool.
6. Angajatorii vor asigura dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea programului de lucru și, ulterior, o dată la 4 ore.
7. Angajatorii vor organiza pauzele de masă eșalonat, astfel încât să fie respectată distanța fizică de minimum 2 m.
8. Angajatorii vor asigura aerisirea periodică a încăperilor.
9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului, angajatorii realizează nebulizarea o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii, și efectuează dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.
Dacă pentru aceste firme s-au emis simple recomandări în acest document, prin același ordin de miniștri s-au emis reguli stricte pentru frizerii și saloane de coafor, separat.