Precizări referitoare la aparatul RMN din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad
Având în vedere unele informații și declarații apărute în mass-media referitoare la aparatul RMN din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad, precizăm următoarele:
- Protocolul zilnic de lucru al personalului medical utilizator al aparatului RMN prevede, înaintea demarării oricărei activități medicale, verificarea unor parametri tehnici. Între aceștia se numără și verificarea presiunii heliului din magnet. Pe data de 7 septembrie, personalul utilizator a constatat că valoarea heliului era 0. Știind că această valoare este neconformă s-a anunțat, imediat firma care se ocupă de service-ul aparatului.
- Reprezentanții firmei au verificat aparatul și au constatat, de îndată, că valoarea presiunii din magnet era 0, iar aparatul nu mai poate funcționa până la completarea cu necesarul de heliu.
- Societatea responsabilă de service, a comandat în regim de urgență heliu, însă data de livrare comunicată de furnizor a fost de 14 septembrie. În zilele următoare s-a lucrat la pregătirea magnetului pentru reîncărcarea cu heliu.
- Conform raportului emis de către firma responsabilă de service, scăderea presiunii din magnet, și implicit a heliului, s-a datorat întreruperilor dese și a fluctuațiilor de energie electrică, înregistrate în timpul funcționării aparatului.
- Soluția pentru evitarea unor asemenea probleme pe viitor, conform firmei responsabile de service, o reprezintă achiziționarea unui generator propriu pentru aparatul RMN.
- Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad a făcut deja demersurile necesare pentru achiziționarea unui generator, pentru a asigura funcționarea aparatului RMN la parametri normali.
Conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad