Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Ce se întâmplă cu reţeaua şcolară din municipiu şi cu plângerea prealabilă formulată de profesorii din două licee

După cum vă informam în urmă cu două luni, consilierii municipali au aprobat reţeaua şcolară aferentă anului 2021-2022. Astfel, urmează să se realizaze fuziunea prin contopire a Liceului Tehnologic „Aurel Vlaicu” cu Liceul Tehnologic de Construcţii şi Protecţia Mediului şi cu Liceul Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă", urmând să se înfiinţeze o nouă unitate cu personalitate juridică intitulată Liceul Electromecanic de Construcții și Protecția Mediului Arad. De asemenea, se va face fuziunea prin absorbţie a Liceului Tehnologic „Iuliu Moldovan" ca unitate absorbită de către Liceul Tehnologic „Francisc Neuman" Arad, ca unitate absorbantă. În plus, Școala Gimnazială „Frații Neuman" Arad, devine unitate arondată la Școala Gimnazială „Aurel Vlaicu" Arad. Urmează ca la Școala Gimnazială „Aurel Vlaicu" să fie arondate și Grădiniţa cu Program Normal  nr.  7  și Grădiniţa cu Program Prelungit  nr.  8 Arad, unități fără personalitate juridică, în prezent arondate la  Liceul cu Program Sportiv Arad.

Ce se întâmplă cu reţeaua şcolară din municipiu şi cu plângerea prealabilă formulată de profesorii din două licee
Comentează 0

Împotriva hotărârii prin care se stabileşte reţeaua şcolară a fost formulată o plângere prealabilă de profesorii de la Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” și cei ai Liceului Tehnologic de Transporturi Auto „Henri Coandă”. Pe cale de consecinţă, autorităţile locale trebuie să se pronunţe cu privire la plângerea respectivă. Astfel, pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare de vineri a CLM se va afla un proiect de hotărâre cu privire la respingerea plângerii prealabile, deci fuziunile se vor realiza, dacă proiectul va trece de votul aleşilor locali.

În raportul de specialitate aferent proiectului de hotărâre se arată că:  „Motivul principal este distribuirea concentrată și mai eficientă a resurselor disponibile și utilizarea unor spații care acum nu au nicio destinație, reabilitarea și asigurarea unor spații de învățământ și a unor dotări de infrastructură mai bune decât în prezent.”

În continuare, autorii raportului susţin printre altele că  reorganizarea reţelei şcolare a respectat prevederile legale, nefiind clar în ce sens sunt „afectați” elevii unităților de învățământ, pentru că nu este formulat niciun argument în acest sens.

 

        

 

 

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite