Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Ce nereguli au găsit inspectorii de muncă cu prilejul controalelor făcute între 13 şi 15 decembrie

Inspectorii de muncă din cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad au efectuat, între 13 şi 15 decembrie, verificări la angajatorii care desfășoară activități ca servicii externe de prevenire și protecție conform cod CAEN 7490.

Ce nereguli au găsit inspectorii de muncă cu prilejul controalelor făcute între 13 şi 15 decembrie
Comentează 0

„Acțiunea de control, parte din obiectivele specifice ale Inspecției Muncii, stabilite prin lege cât și prin Programul Cadru de Acțiuni pentru anul 2021, a vizat verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind încheierea, modificarea, suspendarea și executarea contractelor individuale de muncă de către prestatorii de servicii de prevenire și protecție.

În cele trei zile dedicate acțiunii, inspectorii de muncă au verificat un număr mare de dosare de personal, fiind constatate o serie de nereguli ce au vizat în principal nerespectarea procedurii de înregistrare și transmitere în registrul general de evidență al salariaților a tuturor modificărilor survenite la contractul individual de muncă, lipsa documentelor din dosarele de personal, nerespectarea programului de muncă, sau neinserarea elementelor obligatorii în contractele individuale de muncă

În cazurile în care s-a constatat nerespectarea dispozițiilor legale, inspectorii de muncă au aplicat sancțiuni precum și măsuri de remediere a neconformităților constatate”, susţin reprezentanţii ITM. Aceştia ţin să le reamintească angajatorilor, că au obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.

Astfel, în cadrul responsabilităţilor pe care le au, angajatorii au obligaţia să ia măsurile necesare pentru asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor, pentru prevenirea riscurilor profesionale, informarea şi instruirea lucrătorilor, asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.

Activităţile de prevenire şi protecţie pot fi realizate de către angajator prin asumarea atribuțiilor, prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie, prin înfiinţarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire şi protecţie sau prin apelarea la servicii externe de prevenire şi protecţie.

În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.

Totodată, obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului, mai susţin reprezentanţii instituţiei.

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite