Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Când încep zborurile spre Turcia, în ce zile vor avea loc şi de ce s-a renunţat la cursele de Tunisia şi Egipt

Deşi Aeroportul Arad nu are deocamdată curse regulate, într-un top al mişcărilor realizat anul trecut, s-a clasat pe locul al X-lea pe ţară, cu 4.000 de mişcări, lăsând în urmă, conform celor declarate de directorul general Ovidiu Moşneag, aeroporturi precum Oradea, Satu Mare şi Târgu Mureş.

Când încep zborurile spre Turcia, în ce zile vor avea loc şi de ce s-a renunţat la cursele de Tunisia şi Egipt
Comentează 0

„Aviaţia nu înseamnă doar curse regulate, care sunt în atenţia populaţiei, aviaţia înseamnă şi zboruri cargo, general aviation, zboruri militare, SMURD şi charter. Pentru toate acestea personalul trebuie să fie la fel de bine pregătit”, a declarat directorul Ovidiu Moşneag. Acesta a ţinut să precizeze că începând de joi vor începe cursele charter spre Turcia, în speţă Antalia, la zborurile spre Tunisia şi Egipt, care au avut loc anii trecuţi, renunţându-se din cauza lipsei de pasageri. „Vom avea spre Turcia trei curse charter pe săptămână, marţi, joi şi vineri. Din câte am înţeles, primul avion, care va pleca joi, are toate locurile (189) ocupate”, a mai spus Moşneag.

De menţionat că printre pasagerii care preferă să plece în concediu de pe Aeroportul Arad sunt pe lângă arădeni şi pasageri din judeţele Caraş-Severin, Timiş, Hunedoara şi chiar din Estul Ungariei, una dintre facilităţile puse la dispoziţie de conducerea Aeroportului fiind parcarea gratuită pe perioada sejurului.

Dezavantajaţi de vecinătate cu Timişoara, Oradea, Budapesta şi Belgrad

Potrivit lui Răzvan Cadar, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, apropierea de Oradea, Timişoara, Budapesta şi Belgrad a constituit până acum un dezavantaj în negocierile purtate de autorităţi cu diverşi operatori. „Nu ne-a ajutat nici contextul global, înainte de pandemie am semnat un contract cu un operator care să aibă zboruri spre Italia, a venit pandemia, a amânat câteva luni şi din păcate acest contract nu a mai intrat în funcţiune. Totuşi preocuparea noastră este ca Aeroportul şi ca toate sursele de finanţare să fie puse la dispoziţie pentru a îmbunătăţi infrastructura şi tot ceea ce ţine conex de infrastructura aeroportuară, de echipamente şi alte lucruri încercăm să le ducem. Zbaterea cea mai mare şi dorinţa noastră a tuturor este ca şi Aeroportul Arad să aibă curse regulate de linie, dar din păcate interesul operatorilor se pune în ecuaţia raportată la câştiguri şi pierderi, toate calculele şi pe toate evaluările operatorilor, apropierea noastră de aeroporturile din Timişoara, Oradea, Budapesta şi Belgrad, face Aradul mai puţin interesant ca şi zonă de captare a pasagerilor, dar speranţa noastră este ca în perioada următoare, din momentul în care economia va reveni la nivelul şi la turaţia dinainte de 2020 să reuşim să atragem operatori care să vină către Aeroportul Arad să opereze curse regulate de linie”, a declarat Răzvan Cadar.

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite