Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Zona centrală din Vladimirescu își schimbă fața; ce alte investiții se fac în comună (FOTO)

Vladimirescu, care era oricum cea mai urbanizată comună din județ, își schimbă în continuare fața ca urmare a investițiilor din ultimii ani. Se fac lucrări în zona centrală, dar investițiile în infrastructură acoperă întreaga comună, autoritățile locale având un singur scop, creșterea gradului de confort de care beneficiază locuitorii.

Zona centrală din Vladimirescu își schimbă fața; ce alte investiții se fac în comună (FOTO)
Comentează 1

Am avut, zilele trecute, ocazia să vorbim cu primarul Mihai Mag, care aflat pe finalul primului mandat se poate lăuda cu realizări consistente. Cu toate acestea, în cele ce urmează nu vă prezentăm un bilanț al mandatului, pentru că spațiul nu ne permite, alegând să ne referim doar la câteva lucrări recente cum ar fi semaforizarea intersecției dintre DN7 și strada Gării, stațiile de tramvai, construirea unui afterschool, modernizarea școlii de la Horia, introducerea canalizării la Horia, Cicir și Mândruloc, realizarea unei aducțiuni de apă, construirea unei piste de biciclete, dar și viaductul care va face legătura între Cartierul Via Carmina și Municipiu.

Centrul ca o ceapă

Potrivit primarului Mihai Mag, centrul comunei este ca o ceapă. Asta, în condițiile în care lucrările de semaforizare au fost urmate de alte și alte lucrări.

„Povesteam la Radio Timișoara că centrul nostru este o ceapă, pentru că așa cum desfaci o ceapă și apare un alt strat, așa am început și lucrările în centru. Am început cu ideea introducerii semaforizării. După ce au venit cei care ne ajută să facem studiu de trafic, am ajuns la concluzia că cea mai bună soluție este să facem și o bandă în plus, ceea ce a presupus să mutăm niște stâlpi. Dacă tot mutăm stâlpii am decis să mutăm în subteran, în zona centrală, tot ceea ce înseamnă rețele electrice, pe o distanță de un kilometru, pentru că așa e normal să fie, în subteran, să nu mai fie probleme. După ce am introdus rețelele în subteran, trebuie să punem alte rețele, de iluminat arhitectural, apoi am decis să amenajăm și zonele verzi, astfel încât suntem în șantier de un an de zile, în condițiile în care extinderea semaforizării ar fi trebuit să dureze trei luni.

Acum schimbăm tot ceea ce însemnă partea pietonală, cu partea de peisagistică, vom amenaja o zonă cu gazon, cu sistem de irigații automat. Am decopertat chiar și între liniile de tramvai, am introdus un sistem de irigații și vom avea gazon. Partea de peisagistică va fi gata cam în două luni jumătate-trei luni. Până la începutul lunii mai, trebuie să fie finalizată. Partea de trafic, partea de semaforizare este finalizată. Din cauza vremii, nu s-au putut face încă marcajele, astfel încât nu s-a putut face nici recepția lucrării. Am discutat zilele trecute cu dirigintele de șantier și cam în două săptămâni se face comisia de recepție și se recepționează lucrările și se va da drumul și la semafor după ce se vor face marcajele. Îmi petrec acolo cam 50% din timpul pe care-l petrec pe șantiere și fără marcaje și fără semafor traficul este mult mai lejer decât înainte, datorită benzii suplimentare”, a declarat primarul Mihai Mag. Acesta susține că la prima estimare, costul lucrării a fost de 1,2 milioane de lei, apoi după ce au fost introduse rețelele s-a ajuns la 2 milioane de lei, iar cu partea peisegistică, toată zona centrală va costa undeva la 3,5 milioane de lei, fondurile provenind din bugetul local.  „În momentul finalizării vom avea inclusiv parcări pe străzile adiacente, respectiv Gării și Ștefan cel Mare, până aproape de Căminul Cultural, ceea ce înseamnă aproximativ 300 de metri liniari. Vom avea suficiente locuri de parcare ca oamenii să nu mai fie nevoiți să oprească prin intersecții, nici nu vor mai putea. În proiect există montarea unor balustrade de protecție, dar noi vom monta niște garduri, să fie estetice. Este cea mai importantă lucrare în desfășurare pe care o avem”, a ținut să precizeze primarul.

Stații de tramvai moderne

Mai trebuie spus că locuitorii comunei care folosesc transportul în comun au acum la dispoziție cinci stații de tramvai moderne.

„Zilele trecute am semnat recepția la cele cinci stații de tramvai din Vladimirescu. Anul trecut am montat primele cinci în localitățile aparținătoare, iar în centrul de comună, anul acesta. Au copertină, acoperișul este din panouri fotovoltaice, un ecran de informare cu privire la orarul de circulație a tramvaielor, surse de încărcare pentru telefoane, wireless și USB, sunt prevăzute cu camere antivandalizare, vitrinele sunt antivandalizare, avem routere cu internet gratuit pentru cei care așteaptă tramvaiele”, susține Mag.

Afterschool, pistă de biciclete, școală reabilitată, canalizare și aducțiune de apă

Edilul ne-a prezentat în continuare alte câteva proiecte. „Am finalizat un afterschool în Vladimirescu, suntem în ultima fază cu dotările. Costurile au fost în jur de 2,7 milioane de lei, dar în urma aplicării Ordonanței 47 cu privire la recalculare, am ajuns la trei milioane, finanțarea fiind făcută prin AFIR. Am făcut o pistă de biciclete, în localitatea Vladimirescu, pe o distanță de 1,5 kilometri. Prin PNRR am obținut finanțarea de 4,3 milioane de le, pentru reabilitatrea școlii din Horia, lucrările urmând să înceapă în curând. Va trebui să amenajăm săli și la Vladimirescu, să-i ducem pe elevii din clasele mari, să-și facă orele aici. Începem lucrările la canalizarea din Horia, un proiect început în 2020, anul trecut reușind să semnăm contractul de finanțare de 9,6 milioane de lei, prin Programul Anghel Saligny. Lucrarea nu a fost încă atribuită, acum suntem în procedură de licitație. Tot pe Anghel Saligny avem o aducțiune de apă din Micălaca, prin crearea unui inel în jurul localității, în valoare de 5,6 milioane de lei. E o lucrare foarte necesară, în condițiile în care cei din cartierele private nu mai primesc avizul de la Compania de Apă să se extindă, iar rețeaua veche nu mai suportă ca debit de apă necesarul pentru Zona Industrială. Ideea a fost să ducem conducta prin sudul localității, de acolo ne vom extinde pe lângă viitoarea centură și vrem să facem un pol de zonă industrială. Mai există o Zonă Industrială către liniile de cale ferată pe platforma fostului combinat, dar vrem să dezvoltăm aici partea de logistică, de service”, a punctat Mihai Mag.

Despre un nou viaduct

Locuitorii Cartierului Via Carmina vor avea la dispoziție o nouă rută pentru a ajunge în municipiu, fără să mai fie nevoiți să intre pe DN7 și să piardă zeci de minute pe drum. „Împreună cu primarul municipiului Arad m-am întâlnit cu directorul Regionalei CFR la fața locului. Din informațiile care au ajuns la el, credea că cerem un viaduct ca în Zona 300, de 14/7. Nu e cazul, pentru că nici nu dorim să ducem traficul greu prin Via Carmina, am cerut doar un pasaj de 5/2,5 metri, doar pentru mașini mici, care de dimineața vor merge din Via Carmina înspre Arad, iar după-masa se vor întoarce. Nu dorim să facem acolo decât o cale de trecere înspre municipiu pentru mașinile mici din cartier. În momentul în care va fi gata centura, tot traficul greu va fi scos din Vladimirescu. Toată lumea va dori să urce pe autobandă, în cinci minute va fi în Aradul Nou. Lucrările la acest pasaj de legătură vor începe când se reabilitrează linia, adică după luna iulie, când se va opri și traficul feroviar și vor începe lucrările și la pasajul peste calea ferată.

În luna decembrie au venit dosarele cu exproprierile legat de taseul celeilalte centuri, care va lega DN 7 de drumul Arad-Șiria și Arad-Oradea.

Se va scoate traficul feroviar din Micălaca, iar traficul spre Timișoara se va face pe limita dintre Vladimirescu și Arad. Condiția pusă de CNAIR pentru a fluidiza traficul a fost construirea unui pasaj, iar reabilitarea liniei include și câteva pasaje pentru animale și pietoni. Cei de la CFR erau obligați oricum să facă o trecere de 2/2. Atunci am zis de ce să nu fie 4,5 sau 5/2, să poată trece și două mașini mici, cel puțin. Astfel, drumul ce pleacă din Via Carmina va da în capătul străzii Voinicilor. Știu că sunt discuții, unor cetățeni din cartier nu le convine că se va trece pe strada lor, dar nu există altă soluție și nu primim altă poziție. Nu vom duce tot traficul prin cartier, cum cred unii, că n-o să vină nimeni din Vladimirescu să intre prin Via Carmina. Pe acolo vor trece doar cei din cartier. Beneficiari vor fi locuitorii cartierului, care nu vor mai trebui să facă un ocol de doi kilometri și să aștepte apoi 20 de minute”, susține edilul.

Cea mai costisitoare lucrare

Acesta a ținut să precizeze că lucrările la canalizarea de la Cicir și Mândruloc sunt cele mai costisitoare investiții aflate în derulare.

„Lucrăm la canalizarea de la Cicir și Mândruloc. Este cea mai costisitoare lucrare, 38 de milioane de lei. De două luni însă așteptăm un aviz de la CFR, pentru a știi pe unde să o proiectăm. Cei de la  CFR au cerut de la proiectantul care se ocupă cu pasajul peste calea ferată, pentru că vom trece și noi tot pe acolo cu canalizarea. Va trebui să redimensionăm canalizarea existentă, care pleacă din Vladimirescu, dar nu știm pe unde să o relocăm, până nu spune proiectantul. Proiectul este încărcat, noi lucrând acum doar la partea tehnică de doi ani. În funcție de viaduct, va trebui să relocăm și noi rețeaua din Vladimirescu, pe care trebuie și să o redimensionăm”, a mai spus Mihai Mag.

„Ar trebui umblat la birocrația care ne încetinește dezvoltarea”

După un mandat de viceprimar și un mandat de primar, Mihai Mag susține că trebuie găsite soluții cu privire la birocrația care încetinește dezvoltarea comunităților.

„Ca o concluzie a celor aproape patru ani de mandat, cred că ar trebui umblat la birocrația care ne încetinește dezvoltarea celor care muncim 12-14 ore pe zi, pentru comunitate. Spre exemplu, nu poți tu ca UAT să autorizezi o firmă, oricare firmă de internet, de cablu sau telefonie, să-și pună cablurile pe stâlpii Primăriei, după care la trei luni, dacă ai nevoie să faci un proiect, să mergi să le ceri avizul, să poți să construiești. Mie mi se pare aberant. Ceri avizul chiriașului să faci niște lucrări care bineînțeles nu-i afectează lui rețeaua. Nu e o problemă neapărat că ceri avizul respectiv, ci că are termen de 30 de zile, iar după 45 de zile îi suni și îi rogi să îți dea un aviz simplu. Pentru canalizare de la Horia am stat două luni în așteptarea unui aviz de la Administrația Penitenciarelor, din cauza procedurilor, având în vedre că avem acolo Centrul pentru Imigranți. Apoi ne plângem în presă, noi și guvernanții, că nu reușim să atragem fonduri. Păi în trei ani de mandat, avem 18 sau 20 de proiecte. Cumulate, sunt aproape 100 de milioane. Nu sunt toate aprobate, pentru că nu reușești să duci documentația. Dar cine nu muncește? Noi? Oamenii chiar își fac treaba acolo, dar eu vorbesc despre proceduri”, a răbufnit primarul.

„Toți muncesc pentru comunitatea lor”

În încheiere, primarul a ținut să răspundă și unor afirmații neadevărate venite din partea reprezentanților unor partide extremiste, care afirmă că funcționarii din administrație nu muncesc. „Eu nu știu la cine se referă. Cel puțin la noi, vă duc în birouri, la 16 fără 5 minute și veți vedea că acolo unde se lucrează cu publicul, biroul e plin. Nu am ce să le reproșez angajaților, care fac mai mult decât prevede fișa postului pentru a veni în sprijinul cetățenilor. La ședințele la care particip împreună cu toți primarii, indiferent de partid, văd că toți au probleme punctuale, semn că toți muncesc pentru comunitatea lor”, a ținut să spună Mihai Mag.

 

 

Galerie foto (34)

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite