Program special pentru eliberarea actelor de identitate în perioada alegerilor prezidențiale
În contextul apropierii alegerilor pentru Președintele României, care vor avea loc pe 4 și 18 mai 2025, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Arad și serviciile locale de evidență a persoanelor din județul Arad au anunțat un program special pentru asigurarea eliberării actelor de identitate în timp util pentru toți arădenii.

Serviciile de evidență a persoanelor din municipiul Arad și celelalte localități din județ vor funcționa pe o perioadă extinsă. Astfel, în zilele de sâmbătă, 3 mai și 17 mai 2025, birourile vor fi deschise între orele 8:00 și 16:00, iar în zilele de duminică, 4 mai și 18 mai 2025, programul va fi prelungit de la ora 7:00 până la 21:00.
Pentru a solicita eliberarea unui act de identitate, cetățenii trebuie să prezinte următoarele documente:
-
Cererea tip pentru eliberarea actului de identitate;
-
Certificatul de naștere (original);
-
Certificatul de căsătorie (pentru persoanele căsătorite);
-
Hotărârea judecătorească de divorț (pentru persoanele divorțate);
-
Certificatele de naștere ale copiilor minori (pentru părinții acestora);
-
Extrasul de carte funciară sau alt document care dovedește adresa de domiciliu (nu mai vechi de 30 de zile);
-
Dovada achitării taxei pentru actul de identitate (7 lei pentru cartea de identitate și 1 leu pentru cartea provizorie de identitate).
În cazul în care cetățenii nu pot prezenta toate documentele necesare, aceștia vor putea solicita o carte de identitate provizorie, care va fi valabilă pe teritoriul României, însă nu va putea fi utilizată pentru călătorii internaționale.
Autoritățile din Arad recomandă cetățenilor să își planifice din timp vizitele la serviciile de evidență a persoanelor pentru a evita aglomerările de ultim moment.
Aceste măsuri sunt menite să asigure o desfășurare corectă și eficientă a procesului electoral și să răspundă nevoilor tuturor cetățenilor care doresc să își actualizeze actele de identitate înainte de alegerile din mai.