Sistem de preselectare pentru fluidizarea traficului de marfă la PTF Nădlac II; vezi cât a costat
Coada de TIR-uri care se formează la PTF Nădlac II, de pe autostradă, se întinde de cele mai multe ori pe kilometri întregi, şoferii fiind nevoiţi uneori să stea cu orele și chiar cu zilele la coadă până să le vină rândul să treacă graniţa în Ungaria.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara anunță că a amenajat, zilele acestea, un sistem de preselectare a traficicului, pentru reducerea timpilor de așteptare.
„Pentru fluidizarea traficului de marfă pe sensul de ieșire din țară, în PTF Nădlac II, pe autostrada #A1, s-a amenajat un sistem de preselectare a traficului pe o a 3-a bandă de verificare a automarfarelor. În această perioadă, sistemul este în probe de funcționare. De asemenea, în Punctul de Frontieră amintit este în derulare un proiect de extindere a zonelor cu copertine modulare”, scriu pe Facebook reprezentanții DRDP Timișoara.
Potrivit dcnews.ro, sistemul a costat aproximativ 100.000 de euro şi cuprinde echipamente care permit mărirea capacităţii de control şi procesare a vehiculelor de transport marfă şi, implicit, diminuarea timpilor de aşteptare pe sensul de ieşire din ţară.
Banda suplimentară dedicată camioanelor cu capacitate de peste 7,5 tone are senzori de monitorizare a greutăţii vehiculelor, camere video de identificare pe baza numerelor de înmatriculare, echipamente IT de procesare a datelor obţinute de la senzori şi camere, semafoare şi panouri electronice cu mesaje variabile.
Sistemul poate să identifice TIR-urile care au deja introduse în sistemul de date informaţii precum greutatea transportului, astfel că aceste vehicule nu vor mai trebui să aştepte pentru acces pe pistele cu instalaţii de cântărire.
Intraţi AICI pentru detalii.
Reacțiile nu au întârziat să apară. „Ar fi foarte recunoscător din parte multor șoferi sunt sigur ca de ani de zile sunt satui sa stea cu orele ba chiar cu ziua în coadă pt a trece granița pacat...”, scrie reprezentantul unei firme de transport din Timiș. „Mai bine a-ti face zone de parcari ptr cantar si pe intrare in tara unde viteza sa fie de minim 50 km/h nu de 5 km /h cat este acum si nu in gura vamii unde se face cea mai mare aglomeratie. Macar studiati cum fac vecinii nostri Unguri. ar fluidiza traficul cu mult”, scrie un șofer.
Sursa foto: Facebook DRDP Timișoara