Lovitură dură pentru industria auto din România. O mare fabrică va fi închisă
A fost anunțată prima închidere din industria componentelor auto: Dräxlmaier renunţă la o fabrică din România, 800 de angajaţi rămân fără loc de muncă. Este a treia închidere de fabrică anunţată în ultima lună, însă cea mai importantă prin dimensiunea businessului şi a numărului de angajaţi.
Dräxlmaier, unul dintre cei mai mari investitori germani de pe piaţa locală, care are în România în acest moment peste 15.000 de angajaţi, a anunţat că va închide capacitatea de producţie de la Piteşti, unde producea cablaje pentru industria auto.
Lisa Dräxlmaier Autopart este totodată şi prima companie a grupului german înfiinţată în România, în urmă cu mai bine de 20 de ani. Tot la Piteşti grupul german realizează şi dezvoltare tehnică de produs, dezvoltare IT şi inginerie de testare.
„Situaţia este rezultatul unui cumul de factori: pe de o parte, este vorba despre reducerea firească a comenzilor în cazul produselor al căror ciclu de viaţă se apropie de final, iar pe de altă parte unul dintre principalii clienţi a decis să-şi mute producţia în Mexic", a declarat Bernd Schmitt, director general al Lisa Dräxlmaier Autopart.
Pe de altă parte, grupul german a demarat investiţii de 150 mil. euro ce urmează a fi realizate până în 2018 în extinderea centrelor din Hunedoara şi Braşov, lucrările fiind deja demarate, în timp ce la Piteşti va fi continuată activitatea în centrul de dezvoltare inginerie şi IT, potrivit zf.ro.