Coronavirusul NU se transmite prin pâinea neambalată. Date confirmate de Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentelor
Autoritatatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a dat asigurări, la o întâlnire cu principalele asociaţii patronale din domeniul alimentar, că pâinea neambalată nu constituie un vector de răspândire şi de transmitere a virusului Sars-Cov-2.
ANPC a subliniat că afirmaţiile sunt susţinute de Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor (EFSA), care a transmis în repetate rânduri că nu există dovezi ştiinţifice care să ateste că alimentele de origine animală (carne, lapte, peşte, produse din carne etc.) sau cele de origine nonanimală (legume, fructe, pâine, produse de patiserie etc.) sunt o sursă probabilă sau o cale de transmitere a acestui virus.
Reprezentanții principalelor structuri patronale din România - Romalimenta, Rompan, Asociaţia Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL), Asociaţia Română a Cărnii (ARC), ”Berarii României” şi Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare s-au întâlnit, miercuri, cu responsabili ANPC pentru a discuta despre problemele cu care se confruntă sectorul economic alimentar, în contextul restricțiilor impuse în urma pandemiei.
”Au fost reiterate concluziile Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor (EFSA), care precizau că nu există dovezi ştiinţifice că alimentele de origine animală (carne, lapte, peşte, produse din carne etc.) sau cele de origine nonanimală (legume, fructe, pâine, produse de patiserie etc.) sunt o sursă probabilă sau o cale de transmitere a virusului SARS-CoV-2”, se arată în comunicatul ANPC.
Instituția reamintește că în țara noastră există cadrul legal referitor la comercializarea pâinii şi a produselor de panificaţie neambalate.
”ANPC îşi menţine poziţia potrivit căreia alimentele neambalate, implicit şi pâinea neambalată, nu constituie un vector de răspândire şi de transmitere a Covid-19. Cele două părţi, ANPC şi structurile asociative patronale din domeniul alimentar, au discutat, de asemenea, pe larg despre modalităţi diverse pe care le pot identifica împreună, în scopul promovării şi aplicării bunelor practici în domeniul protecţiei consumatorilor, în consonanţă cu cele europene, existente deja în ţările membre”, mai arată sursa citată.
Sursa: realitatea.net