Arădenii, notificați în vederea îngrijirii corespunzătoare a proprietăților deținute
La finalul lunii decembrie, Direcția Generală Poliția Locală din cadrul Primăriei Arad a inițiat proiectul „10 străzi pe zi”. Echipe formate din 3 polițiști locali și 3 consilieri din cadrul direcțiilor Patrimoniu, Edilitar, respectiv Arhitect Șef, realizează verificări zilnice, în teren, cu privire la respectarea prevederilor legale și normelor adoptate prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad referitoare la starea clădirilor, îngrijirea terenurilor, ocuparea ilicită a domeniului public etc.
„Prin acest proiect, al cărui progres va fi raportat lunar Consiliului Local Municipal, se urmărește acoperirea tuturor numerelor de CF stradale din municipiul Arad, de două ori pe an, în vederea îmbunătățirii gradului de confort și civilizație afișat de orașul nostru. Proiectul are un caracter permanent și preventiv, avându-se în vedere cointeresarea cetățenilor, în vederea realizării respectivului deziderat. DGPLA vizează reducerea la minim a situațiilor în care mobilizarea proprietarilor de clădiri și terenuri cu deficiențe survine doar după expirarea termenelor rezonabile de conformare și aplicarea unor sancțiuni contravenționale.
În primele 8 zile de derulare a proiectului, au fost parcurse 76 de străzi, fiind consemnate 387 de sesizări, marea majoritate referitoare la aspecte deficitare în îngrijirea clădirilor și terenurilor private, ori a spațiilor verzi din fața imobilelor.
Arădenii care primesc notificări privind starea clădirilor nu trebuie decât să procedeze la soluționarea aspectelor semnalate de poliția locală, în termenele de ordinul săptămânilor sau chiar lunilor stabilite de agenții constatatori aparținând Serviciului Disciplina în Construcții. De asemenea, și deținătorii de terenuri neîngrijite vor beneficia de timpul necesar pentru aducererea la starea salubră și eliberarea spațiilor respective, din partea Serviciului de Protecția Mediului.
Pe această cale, prezentăm cetățenilor modelul notificărilor pe care le vor primi proprietarii imobilelor unde se constată situații de natura celor menționate”, transmit reprezentanții Primăriei.
NOTIFICARE
În atenția proprietarilor/deținătorilor imobilului din Municipiul Arad, str.............................................nr................................, județul Arad
Având în vedere:
- Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 162/2006 privind gospodărirea municipiului Arad, referitor la obligațiile și răspunderile care revin administrației publice locale, instituțiilor publice, agenților economici si cetățenilor pentru buna gospodărire a municipiului, pentru instaurarea unui climat de ordine și curățenie pe teritoriul acestuia, cu modificările și completările ulterioare,
Dispoziția Primarului municipiului Arad nr. 116/2025 cu privire la împuternicirea unor funcționari publici din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Arad în vederea constatării contravențiilor și aplicării sancțiunilor prevăzute de Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 162/2006 privind gospodărirea municipiului Arad referitor la obligațiile și răspunderile care revin administrației publice locale, instituțiilor publice, agenților economici și cetățenilor pentru buna gospodărire a municipiului, pentru instaurarea unui climat de ordine și curățenie pe teritoriul acestuia,
Prin prezenta
Vă aducem la cunoștință OBLIGAȚIA pe care o aveți în calitate de proprietar/deținător/proprietari/deținători al/ai imobilului mai sus - menționat, de a lua măsurile necesare în termen de 90 de zile de la data afișării prezentei, în vederea asigurării integrității și a aspectului civilizat urban al împrejmuirilor și porților, prin operațiuni de vopsire, zugrăvire, reparații, curățare, după caz, conform prevederilor art. - pct. - lit. - din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 162/2006.
Neluarea măsurilor mai sus descrise constituie contravenție și se sancționează cu amendă.
Afișat azi, _____________2025