Analiza rezultatelor chestionarului adresat părinților „Procesul de învățare în contextul distanțării sociale”
analiza rezultatelor chestionarului adresat părinților
„Procesul de învățare în contextul distanțării sociale”
Pornind de la necesitatea firească de a dialoga permanent cu toți partenerii educaționali, Inspectoratul Școlar Județean Arad a inițiat elaborarea unui chestionar adresat părinților elevilor din municipiul și județul Arad, pentru a obține un feedback punctual și realist cu privire la modul de desfășurare a programului școlar în varianta online, în perioada 11 martie-3 aprilie, în contextul pandemiei COVID-19. Această inițiativă a stârnit interesul unui mare număr de părinți, cărora le mulțumim pentru înțelegere și responsabilitate.
Analiza celor aproape 15.000 de chestionare completate a evidențiat faptul că majoritatea părinților (88,6%) au avut posibilitatea de a asigura copiilor accesul și participarea la activitățile online organizate de școală, în contextul actual. De asemenea, 86,3% dintre respondenți de declară interesați nu numai de asigurarea tuturor condițiilor tehnice necesare învățării online, dar și de stimularea motivației intrinsece pentru învățare.
Un alt aspect pozitiv evidențiat de respondenți este gradul mare de satisfacție cu privire la colaborarea profesorilor cu elevii și cu părinții în această perioada de distanțare socială. Astfel, „50,3% dintre părinți se declară foarte mulțumiți, iar 44,1% sunt mulțumiți de această colaborare”. a declarat inspectorul școlar general, prof. Marius Göndör, adăugănd:
„Acest lucru nu poate decât să ne bucure și profit de această ocazie pentru a-i felicita pe toți colegii, cadre didactice care s-au implicat cu profesionalism și dedicație în adaptarea resurselor educaționale la mediul online, în această perioadă dificilă pentru toată lumea. La finalul perioadei de după vacanță, vom face o noua analiză pe baza unui nou chestionar adresat părinților elevilor noștri”.
Biroul de presă al ISJ Arad