Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Care sunt solicitările Ligii Habitat și ce sunt sfătuite să facă asociațiile de proprietari în vreme de pandemie

În condițiile restricților de circulație impuse de autorități din cauza pandemiei de coronavirus, Liga Habitat cere Guvernului ca perioada de grație pentru încasarea facturilor să fie de 180 de zile. În aceeași ordine de idei, Uniunea Locală a Asociațiilor Locative Arad (ULALA) vine cu o serie de sfaturi pentru asociațiile de proprietari, având în vedere că aici riscul de contaminare este mai mare decât în cazul locuințelor individuale.

Care sunt solicitările Ligii Habitat și ce sunt sfătuite să facă asociațiile de proprietari în vreme de pandemie
Comentează 0

Reprezentanții Uniunii Locale a Asociațiilor Locative Arad (ULALA) susțin că instituirea stării de urgență pe tot teritoriul României a redus considerabil poibilitățile de încasare a cotelor lunare de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari, precum și posibilitățile de plată a facturilor lunare. Astfel, solicitarea Ligii Habitat vine în sprijinul asociațiilor. „Domnul Mihai Mereuță, președintele Ligii Asociațiilor de Proprietari Habitat din România, a solicitat printr-o adresă prim-ministrului ca perioada de grație pentru plata facturilor de utilități publice de către asociațiile de proprietari să fie de 180 de zile. În prezent, Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice prevede termenul de scadență de 15 zile de la data emiterii facturilor și un alt termen de 30 de zile de la data scadenței de la care se aplică penalități de întârziere, conform regulamentelor în vigoare”, afirmă Dorina Lupșe, președintele Uniunii Locale a Asociațiilor Locative Arad.

Acțiuni de protejare a locatarilor

În continuare, Dorina Lupșe susține că  în această perioadă critică, ULALA încurajează comitetele executive și administratorii să întreprindă toate acțiunile de protejare a locatarilor din condomii de contaminarea cu COVID-19, ținând cont de mai multe aspecte. „Asociațiile de proprietari au obligația să dezinfecteze suprafețele din proprietatea comună, în special mânerele ușilor de acces în bloc, mânerele ușilor uscătoriilor și pivnițelor, mânerele ferestrelor, balustradele, lifturile etc. Trebuie să afișeze la avizier a numărului de telefon verde 0787 806 562 (luni-vineri, 8-20) al Direcției de Asistență Socială Arad pentru sprijinul persoanelor de peste 65 de ani, fără aparținători, izolați la domiciliu, din municipiul Arad; de asemenea se impune afișarea la avizier a numărului de telefon verde 0257-983 (luni-vineri, 8-20) al Direcției Generale de Asistență și Protecția Copilului Arad pentru sprijinul persoanelor de peste 65 de ani, fără aparținători, izolați la domiciliu; afişarea la avizier a datelor de identificare ale contului bancar al asociaţiei de proprietari, cu solicitarea ca proprietarii să-l utilizeze pentru plata (precizând datele de identificare ale plății). Plata cotelor lunare de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari este recomandat să se facă prin internet în contul bancar al asociației pentru evitarea pe cât posibil a contactului direct între persoane. Toate informațiile și deciziile neceasare vor fi comunicate locatarilor pe toate canalele de comunicare, inclusiv prin internet, precum și prin afișare la avizierul condominiului. În plus, se impune acționarea în regim de urgență acolo unde au loc avarii.

În clădirile de tip condominiu, riscul de contaminare și răspândire a unei epidemii este mult mai mare, raportat la locuințele individuale și este foarte important să se impună reguli stricte cu privire la sănătatea publică.

Asociațiile de proprietari ne pot contacta la telefonul mobil 0740458537, la adresa de e-mail ulal_arad@yahoo.com sau prin Messenger”, susține Dorina Lupșe.

 

 

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite