Termenul până la care români puteau reînnoi contractele pentru curent a expirat. Ce se întâmplă cu cei care nu au semnat noile contracte
Furnizorii de energie electrică au trimis consumatorilor casnici de energie electrică noi contracte de furnizare a energiei, însoţite de convenţii de consum. Clienţilor li se cere să le semneze şi să le trimită înapoi furnizorilor până la 30 septembrie 2017, iar foarte mulţi clienţi îşi pun întrebarea de ce li sa trimis acasă un nou contract, de ce să îl semneze şi, mai ales, ce se întâmplă dacă nu îl semnează.
Noile contracte de furnizare de energie electrică în regim reglementat, trimise de cei patru furnizori (Enel, i) acasă la milioane de consumatori sunt pe perioadă nedeterminată. Semnarea noilor contracte se făcea până la 30 septembrie 2017, iar consumatorii trimiteau documentele prin e-mail sau prin poştă înapoi furnizorului, fără vreun cost suplimentar.
Potrivit economica.net, noile contracte au fost trimise de furnizori în baza unei obligaţii legale, adică Ordinul 88/2015 al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), "pentru aprobarea contractelor-cadru de furnizare a energiei electrice la clienții casnici și noncasnici ai furnizorilor de ultimă instanță, a condițiilor generale pentru furnizarea energiei electrice la clienții finali ai furnizorilor de ultimă instanță, a modelului facturii de energie electrică și a modelului convenției de consum energie electrică, utilizate de furnizorii de ultimă instanţă".
Dacă oamenii nu le semnează, nu se întămplă nimic, va continua contractul existent, şi nu se pune problema ca alimentarea cu energie electrică să fie întreruptă.
Citeste mai mult pe economica.net