Ședință CLM cu dispute din cauza unui PUZ de pe strada Diogene
Cu doar opt puncte pe ordinea de zi, dintre care șapte proiecte, ședința de astăzi a CLM se anunța una liniștită, dacă nu chiar plictisitoare, având în vedere că proiectele aflate pe ordinea de zi nu păreau să fie de natură să provoace controverse între puterea și opoziția locală. În plus, era ultima ședință din an, o ședință în care se primesc de regulă colindătorii, se face schimb de felicitări, de urări și se votează ceea ce e de votat.
Dar haideți să vedem care a fost ordinea de zi.
1. Proiect de hotărâre nr. 280/2019 privind aprobarea documentației de urbanism Planului Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): Zona locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale, strada Diogene, municipiul Arad, pe parcela identificată prin CF nr. 347480- Arad – inițiativa primarului;
2. Proiect de hotărâre nr. 673/2019 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea imobilului situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 69 - inițiativa primarului;
3. Proiect de hotărâre nr. 674/2019 privind aprobarea plății contravalorii bunurilor de retur prevăzute în Contractul de concesiune nr. 38/21.06.2004 privind serviciul public de salubrizare stradală și deszăpezire în Municipiul Arad, de către S.C. Polaris M Holding S.R.L. la valoarea estimată prin Raportul de evaluare întocmit de către S.C.Expertus S.R.L. Timișoara - inițiativa primarului;
4. Proiect de hotărâre nr. 675/2019 privind modificarea statului de funcții ca urmare a promovării în gradul profesional imediat superior celui deținut a unor funcționari publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului;
5. Proiect de hotărâre nr. 676/2019 privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului;
6. Proiect de hotărâre nr. 677/2019 privind modificarea statului de funcții al Filarmonicii de Stat Arad - inițiativa primarului;
7. Aprobarea proceselor-verbale/stenogramelor ședințelor Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28 octombrie 2019 (ordinară) și 28 octombrie 2019 (extraordinară);
8. Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad, informări privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale, reportare concediu aleși locali.
Discuțiile au început după ce au plecat colindătorii
Colindătorii au venit la începerea ședinței, au colindat ce au colindat și au plecat, iar discuțiile au început imediat. Dar nu între consilierii din Opoziția locală și Putere, deși în discuție a intervenit și consilierul Marin Lupaș, ci între reprezentanții dezvoltatorului care au solicitat aprobarea PUZ-ului de la punctul 1 și cei a vecinilor.
În primul proiect aflat pe ordinea de zi se arăta că:
„Art. 1. Se aprobă Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul Local de Urbanism aferent obiectivului de investiție: Zona locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale, conform documentației anexate, care face parte din prezenta hotărâre, cu respectarea condițiilor impuse prin avize și cu următoarele date generale: 1. Beneficiar: Văcariu Ionel şi Parasca Maria Daniela; 2. Elaborator: SC Prodecor Company SRL Arad, BIA arh. Monica M. Cuznețov, specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Monica Cuznețov, proiect nr. 554/2017; 3. Parcela care face obiectul prezentului P.U.Z., este identificată prin CF nr. 347480– Arad, categoria de folosință curţi construcţii în intravilan, în suprafață de 3268mp.
Art. 2. Se aprobă următoarele condiții de construire:
2.1. schimbarea destinației parcelei identificate prin CF nr. 347480 - Arad în zonă de locuinţă colectivă cu parter comercial şi locuinţe individuale;
2.2.stabilirea în cadrul incintei a următoarelor unităţi şi subzone funcţionale:
2.3 Unitatea funcţională L - Locuinţe şi funcţiuni complementare în suprafaţă de 3268mp, cu Scmax=633mp, Sdesf.max=2273mp şi
Subzonele funcționale:
2.4. L1 - subunitate funcțională – imobile locuire colectivă cu funcţiuni complementare comerţ - cuprinde parcela1 în suprafaţă de 932mp, cu următoarele reglementări:
- zona de implantare contrucţii - 631,60mp
- POT max=40%, CUT max=1,6
- regim maxim de înălţime P+3E
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- la est 1,5m
- la vest 2,8m
- la sud 6m
- la nord 2,8m
Regimul de aliniere al construcţiei faţă de domeniul public: 1,50m, 2,80m, respectiv 6m
Se vor amenaja 1 loc de parcare la fiecare apartament adică 14 locuri.
Pentru spaţiile comerciale se vor amenaja separat un număr de 6 locuri de parcare, 2 pentru clienţi şi 4 pentru personalul angajat, conform Regulamentului general de urbanism care prevede un loc de parcare la 200mp suprafaţă desfăşurată de spaţii comerciale/prestări servicii până în 400mp.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor la care se va adăuga un minim de 2% din suprafaţa parcelei pentru spaţiile comerciale.
2.5. L.2 - L.3 - subunităţi funcționale – locuinţe unifamiliale izolate/cuplate - cuprinde parcelele 2,3 în suprafaţă de 214,5mp cu următoarele reglementări
Parcela 2
- zona de implantare construcţii - 170,5mp
- POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- la vest 2m
- la nord 1m
- la sud şi est 0m
Regimul de aliniere al construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor.
Parcela 3 are suprafaţa 214,5mp şi are următoarele reglementări:
- zona de implantare construcţii -170,5 mp,
- POTmax=40%, CUTmax=1,2,
- regim de înălţime maxim de P+1E+M,
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- la vest 2m
- la sud 1m
- la nord şi est 0m
Regimul de aliniere al construcţiei faţă de domeniul public:0m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor.
2.6. L. 4 - subunitate funcțională - locuinţă unifamilială izolată - cuprinde parcela 4 în suprafaţă de 222,50 mp, cu următoarle reglementări:
- zonă de implantare construcţii - 156,90mp
- POTmax=40%, CUTmax=1,2
- regim de înălţime maxim de P+1E+M,
Retragerile construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- la vest şi sud 2m
- la nord 1m
- la est 0m
Regimul de aliniere al construcţiei faţă de domeniul public:1m
Se va amenaja 1 loc de parcare în incintă.
Spaţiul verde amenajat va fi de 2mp/locuitor.
Regimul maxim de înălțime admis nu va depăși 18m conform avizului AACR.
Se vor respecta orice restricții referitor la retragerea clădirilor propuse față de rețele edilitare sau drumuri, impuse de către avizatori.
2.7. C1subunitate funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, acces rutier şi pietonal este destinată amenajării bretelei carosabile de acces şi legătură dinspre str. Diogene spre partea de sud a zonei pentru deservirea construcţiilor propuse şi a celor existente la sud de incintă, pentru care s-a întabulat drept de servitute (CF nr.73196 Arad, nr.cad.10040 şi CF nr 73195, nr.cad.10039) şi drept de trecere (CF nr. 73196 - nedefinitivă Arad, nr. topo 219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6-2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/35, nr. cad. 10040 şi CF nr. 73195 nedefinitivă Arad, nr. topo. 219/1/1/1;219/2-219/6;219/7/1;219/7/3-6/2-219/7/1;219/7/3-6/5;219/8-219/63/3/34, nr. cad. 10039)
2.8. C2 subunitatea funcțională destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil, trotuare este destinată amenajării legăturii carosabile şi pietonale spre zona de sud a terenului pentru accesul la parcelele 2,3 şi 4 şi care fac legătura cu breteaua din subzona C1
- la nivelul subunităţii C2 s-a instituit o zonă de interdicţie de construire temporară destinată dezvoltării ulterioare a carosabilului prin realizarea unei a doua benzi de circulaţie în zona respectivă.
2.9. C3 subunitate funcțională - destinată amenajării căilor de comunicaţie, carosabil este destinată amenajării legăturii carosabile pe partea de nord vest a terenului, pentru accesul la parcela 1 şi la zona de parcare amenajată pe parcela 1.
Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței de Guvern nr.43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr. 82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Amenajarea drumurilor se va face pe cheltuiala investitorilor.
2.10. C4-C5 subunităţi funcţionale sunt destinate amenajării parcărilor
2.11. SP1-SP2 subunităţile funcţionale sunt destinate amenajării spaţiilor verzi, în afara parcelelor cu funcţia de locuire constituite, care se referă la spaţiile verzi cu rol estetic şi de protecţie - cu arbori înalţi, medii şi gazon
- se va aloca o suprafaţă pentru zone verzi de 138mp.
2.12. TE1 subunitatea funcţională - destinată echipării tehnico-edilitare este destinată amplasării echipării edilitare din incintă. În incintă există un post trafo în anvelopă de beton şi ocupă 10mp. Pe lângă acestă construcţie este alocată o suprafaţă suplimentară pentru amplasarea unor construcţii edilitare subterane necesare funcţionării reţelelor edilitare şi alimentării cu utilităţi a imobilelor propuse.
Art.3. Autorizația de construire se va emite numai după realizarea prin grija și pe cheltuiala beneficiarului a lucrărilor de infrastructură tehnico-edilitară în baza proiectelor de specialitate avizate potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art.4. Prezentul Plan Urbanistic Zonal este valabil 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art.5. Prezenta hotărâre se duce la îndeplinire de către beneficiarii Văcariu Ionel şi Parasca Maria Daniela și se comunică celor interesați de către Serviciul Administrație Publică Locală.”
150 de locatari vor acces la pompe
Deși pare plictisitor, am publicat aici proiectul de hotărâre, pentru a arăta că s-a încercat găsirea unor soluții care să împace pe toată lumea. Vecinii dezvoltatorului sunt însă nemulțumiți. Și nu este vorba despre unul sau doi, ci despre 150 de persoane. Aceștia au depus la Primărie un memoriu stufos, plin de date tehnice, în care arată motivele pentru care se opun. Principalul pare a fi faptul că nu li se garantează accesul la niște pompe, fără de care ar avea probleme legate de anumite utilități. „Acceptăm să avem un acord cu dezvoltatorul, atâta timp cât ni se dă acces la pompe. Suntem 150 de proprietari care dorim să avem acces la acele pompe care sunt ale dezvoltatorului”, a spus președinta asociației de proprietari. Pe de altă parte, Mircea Pereș, reprezentantul dezvoltatorului susține că PUZ-ul are toate avizele și respectă toate prevederile legale, ținând să precizeze că s-a ținut cont de dorința municipalității de a exista o cale de acces pentru locuitorii din zonă.
Stradă privată
În aceeași ordine de idei, arhitectul șef Radu Drăgan a ținut să precizeze că documentația este corect întocmită și că toate avizele sunt valabile, cu toate că din septembrie, când proiectul a fost retras o dată de pe ordinea de zi a CLM unele au expirat, fiind nevoie să fie reînnoite. „Prin această documentație de urbanism rămâne o cale de acces spre locuințele din zonă, atât spre condominiile construite de Casarom și spre locuințele individuale proprietate privată. Problema este că și strada dintre blocuri și locuințele individuale e proprietate privată. Dacă acolo se ajunge să se aprobe o documentație de urbanism, atunci va fi o problemă”, a spus Radu Drăgan.
Având în vedere că și secretarul Lilioara Stepănescu a propus supunerea la vot a proiectului, acesta nu a mai fost retras de pe ordinea de zi, trecând cu 14 voturi pentru și o abținere.
Restul proiectelor au fost aprobate în unanimitate.