Școala Gimnazială „Iosif Moldovan” Arad - stagiu de pregătire profesională, derulat prin programul Erasmus+ în Italia
În perioada 03-09 noiembrie 2021, patru cadre didactice de la Școala Gimnazială „Iosif Moldovan” Arad au participat la un curs de formare în cadrul proiectului european Erasmus+ „Support Roma children Intergration via Multiliteracies and Multimodality for Language Learning in Early Primary Education” desfășurat în Italia, la Verona. Coordonatorul proiectului este Inspectoratul Școlar Județean Arad, iar partenerii sunt Secondary School Angel Karaliychev din Bulgaria, Panepistimio Patron din Grecia, Istituto Comprensivo di Boscochiesanuova din Italia și Osmaniye il Milli Egitim Mudurlugu din Turcia.
Scopul principal al proiectului RomaMultiLangPrimE este de a crește competențele de învățare a elevilor rromi din învățământul primar, de a sprijini integrarea lor timpurie și naturală în activitățile educaționale de zi cu zi. Obiectivele proiectului vizează: creșterea participării active și implicarea emoțională în cadrul educației primare, minimizarea riscului ridicat de segregare în școli, agravat de prejudecăți și discriminare, creșterea interesului pentru educație, creșterea nivelului de alfabetizare, multiliterație și cel al abilităților digitale.
Programul de formare la care au participat cadrele didactice ale școlii a fost unul complex și diversificat, răspunzând nevoii exprimate de profesorii participanți de a cunoaște și experimenta modalități de incluziune a elevilor pentru a veni în ajutorul celor cu risc școlar și, implicit, pentru a asigura reducerea procentului de abandon școlar. Au fost organizate sesiuni de formare în cadrul cărora au fost dezvoltate instrumente şi metode noi de predare-învăţare, de evaluare şi autoevaluare, au fost create scenarii didactice pornind de la surse multimodale. Acestea vor fi cuprinse într-un ghid de bună practică și vor fi aplicate la clasă. În timpul petrecut la Verona, profesorii au avut ocazia de a vizita o școală, au asistat la orele de curs desfășurate de cadrele didactice, au observat elevii într-o zi obișnuită de școală.