Proiectul "Învăţare-Predare. O astfel de abordare?" a fost un succes
Proiectul Învăţare-Predare. O astfel de abordare? s-a desfăşurat la nivelul municipiului Arad şi a avut ca obiectiv principal creșterea calității experienţei educaţionale prin activităţi concrete care au condus la o eficienţă sporită în procesul de predare și învățare.
În activităţile proiectului au fost implicaţi tineri cu vârstă cuprinsă între 15 și 35 de ani, mentori și cadre didactice active în dezvoltarea de programe educaţionale în cadrul şcolilor, cât şi cadre didactice care doresc să îşi însuşească noi abordări ale procesului educativ.
Punctul culminant al proiectului a constat în organizarea unei conferinţe (în două etape). Prima parte a fost dedicată tinerilor și astfel s-au dezbătut şi analizat metode eficiente de învăţare şi s-a identificat măsura în care metodele de predare de care aceştia beneficiază la cursuri, răspund nevoilor lor de învăţare. În cadrul celei de-a doua etape au fost invitați să participe vorbitori, experţi în pedagogie care au dezvoltat idei şi programe educaţionale în această direcţie, care au avut experienţă cu sisteme de învăţământ din afara ţării, la prelegeri unde au asistat cadre didactice de la toate unitățile școlare din oraș.
A participat și un reprezentant din partea Centrului Național de Evaluare și Examinare, acesta a intrat în contact cu informaţiile și tehnicile discutate/prezentate și a expus aprecieri în legătură cu derularea seminarului. De asemenea, cadrele didactice au dezbătut cele mai inovative metode de predare la orele de curs, propunându-și să le utilizeze curent la clasă.
Au fost invitați profesori recunoscuţi la nivel local și naţional pentru rezultate remarcabile în procesele de dezvoltare a unor proiecte în domeniu, precum și reprezentanţi ai tinerilor (în prima parte) care și-au expuns punctul de vedere cu privire la percepţia elevilor, în condiţiile paralelei dintre metodele tradiţionale și cele IT de predare.
La finalul întâlnirilor a fost aplicat un chestionar pentru sondarea percepției participanților, iar ideile și tehnicile principale împărtășite au fost adunate într-o broșură despre metode eficiente de predare și învăţare.