Joburile viitorului. Facem o țară de programatori sau de oameni familiarizați cu tehnologia?
Până în anul 2030, mai mult de jumătate din cei 1,8 miliarde de tineri din întreaga lume nu vor avea aptitudinile necesare să se integreze în câmpul muncii, arată un studiu realizat recent de compania Deloitte. Intrați într-un sistem de învățământ încremenit în timp, copiii români trebuie să se adapteze din mers schimbărilor aduse de dezvoltarea tehnologiei. Și să lupte pe cont propriu ca să dobândească abilitățile viitorului.
„Nicio profesie a viitorului nu este posibilă dacă nu știi să lucrezi și să folosești tehnologia”, spune Marian Cîrlig, directorul școlii din Radovanu.
Marian Cîrlig este profesor de limba română într-un sat din Călărași, iar tehnologia a devenit o parte esențială a muncii sale. Din postura de director de școală, a înțeles că cea mai mare responsabilitate pe care o are sistemul românesc de învățământ este să-i pregătească pe elevi pentru slujbele viitorului. Iar copiii săi folosesc la fiecare oră tabletele și telefoanele.
Marian Cîrlig, directorul școlii din Radovanu: „Eu le-am dat cel mai bun exemplu și lor: Măi, copii, unii dintre voi vor ajunge să fie femeie de serviciu, dau un exemplu. Imaginați-vă că utilajele cu care faci curățenie atunci vor fi atât de automatizate, încât, dacă nu știi lucrurile astea mărunte de acum, s-ar putea să nu le știi nici pe acelea. Deci nu-ți vei găsi loc pe piața muncii nici pe această filieră”.
Ciprian: „Îmi place să lucrez cu telefoanele, îmi place o aplicație ca Quik, putem să ne jucăm pe ea împreună”.
Melania: „Am învățat să facem documente drive, să creăm videoclipuri în Quik, postere în Aviary, Canva”.
Care vor fi joburile viitorului
Un raport realizat recent de compania Deloitte arată că mai mult de jumătate din cei 1,8 miliarde de tineri din întreaga lume nu vor deprinde, până în 2030, aptitudinile necesare ca să intre, efectiv, în câmpul muncii.
Citeste mai mult pe digi24.ro