Educația prin artă în rândurile copiilor romi
Cu prilejul desfășurării proiectulul ”Educația prin artă în rândurile copiilor romi” în cursul zilei de luni, 2 iulie, la Școala Gimnazială ”Ștefan Cicio-Pop” Partida Romilor, Filiala Arad a organizat pentru cei 25 de copii romi prezenți un concurs de desen, urmat de premierea celor mai izbutite lucrări.
Apoi toți copiii prezenți au primit câte un rucsac plin cu rechizite școlare și de asemenea tuturor li s-a oferit câte un meniu. Alături de Gheorghe Covaci, președintele filialei arădene a Partidei Romilor, în acțiune s-au mai implicat și cadrele didactice ale școlii iar din partea Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Arad a fost prezentă Gendelon Carmen, mediator școlar, care a discutat cu părinții copiilor și despre fenomenul acut al abandonului școlar.
În încheiere directoarea Liceului „Francisc Neuman”, prof. Stoica Doina, a făcut o succintă prezentare a Liceului Francis Neuman, liceu cu care școala a fuzionat anul trecut:
Mulți ani, în centrul istoric al Aradului – zona Piața Sîrbească au funcționat două școli, Școala Gimnazială „Ștefan Cicio Pop,”cu ciclul primar în localul de pe strada Ciocârliei nr. 27, ciclul gimnazial și Școala de ucenici pe strada Paul Chinezul nr. 10, respectiv Liceul Tehnologic „ Francisc Neuman” Arad, cu sediul pe strada Sava Tekelija nr.1 cunoscut de arădeni ca și Liceul textil.
Începând cu anul școlar 2017-2018, Școala Gimnazială ” Ștefan Cicio Pop” Arad a fuzionat prin absorbție cu Liceul Tehnlogic ” Francisc Neuman” Arad, în urma Hotărîrii Consiliului Local Municipal Arad nr.65/28.02.2017.
O scurtă diagnoză a mediului intern evidențiază un mediul educațional plăcut și sigur, o bază materială modernă cu importante dotări multimedia. Localul școlii beneficiază de un sistem performant de supraveghere video, precum și de serviciile unei firme de pază pe toată durata programului.
Se remarcă dăruirea și vocația personalului didactic și didactic auxiliar, competențele de a lucra într-o clasă incluzivă și totodată aportul profesorilor itineranți și profesorului logoped la calitatea procesului didactic.
O școală multiculturală cu o activitate complexă în plan educativ: activități extracurriculare, proiecte și parteneriate educaționale cu asociații, ONG-uri, etc.
Elevii din învățământul primar și gimnazial provin predominant din zona arondată școlii.
Se remarcă caracterul eterogen al colectivelor de elevi, problemele sociale cu totul deosebite cu care se confruntă familiile elevilor.
Noua misiune a școlii potențează caracterul de școală incluzivă care promovează toleranța, egalitatea de șanse, principii nedisciminatorii și totodată faptul că educația rămâne cel mai important factor de progres al unei societăți.