Cei de la Drumurile Naționale nu se interesează de siguranța traficului pe tronsonul Ineu - Hălmagiu și nici de Valea Mureșului
Presa este a patra putere în stat și de aceea credem că este imperios necesar ca noi să atragem atenția asupra unor obiceiuri proaste cu care ne confruntăm cu toții în trafic.
Vrem să atragem îndeosebi atenția asupra faptului că traficul auto este pe zi ce trece tot mai aglomerat și se circulă tot mai nebunește pe șosele. Dacă pe valea Mureșului legea pe șosea o fac TIR-iștii și aici vrem să amintim că pe valea Mureșului se circulă nu regulamentar, ci după diagrama tahograf a TIR-iștilor, ei fiind cei care imprimă un anumit ritm nebunesc pe șoseaua respectivă. Cine nu se încadrează ori nu se trage din calea lor în prima parcare, este măturat de pe șosea.
A fost un caz când un turism a fost luat la ,,tir” cu cotoarele de măr din cabina TIR-ului, de către coechipierul șoferului pentru că circula pur și simplu regulamentar prin localitate, astfel împiedicând TIR-ul să ,,zboare”. Un alt aspect valabil tot pe valea Mureșului este vizibilitatea redusă în curbe din cauza vegetației de pe marginea Drumului Național, fapt care de multe ori duce la accidente grave. Este valabil și pe valea Crișului Alb între Ineu și Hălmagiu. Dacă stăm să analizăm acest aspect, vom vedea că două accidente grave și la interval de o săptămână s-au petrecut în curbe fără vizibilitate, în zona Ineu-Sebiș în acest an.
Domnilor de la drumuri, plătim totuși o rovignetă sau trebuie doar să ne aducem aminte de lozinca lui ,,Băse,, cînd era Ministru Transporturilor ,,AICI SUNT BANII DUMNEAVOASTRĂ”. Păi dacă plătim rovigneta, înseamnă că aveți bani pentru motorină la utilajul care taie vegetația pe marginea drumului, nu numai din creion și apoi canistra la șefu. Dacă vegetația de pe marginea șoselei nu împiedica vizibilitatea, poate alta era soarta celor implicați în accidente, mai ales noaptea, pentru că una e să vezi farurile celui din contrasens de departe și alta e să fii brusc orbit după curbă. Atragem atenția celor de la Drumurile Naționale și cerem totodată Prefecturii Arad să intervină pentru a se asigura o bună vizibilitate pe șosele naționale.
Un alt aspect și principalul motiv al accidentelor e viteza și depășirile riscante și aici tinerii sunt cei care produc dezastre pe șosele datorită teribilismului și datorită faptului că nu au minimele cunoștințe de conducere preventivă pentru că în școlile de șoferi nu se mai predă conducerea preventivă și aici vina e a legiuitorului, care a scos din programă această materie. Sunt oameni sau așa-ziși șoferi, mai ales de la țară, care deși posedă permis de conducere, nu știu să conducă în oraș, nu știu să se încadreze pe banda de mers, priorități etc. Acest lucru se întâmplă des acolo unde în zona lor există instructori auto autorizați. Tot legea este de vină pentru că nu e normal să faci ,,scoala de șoferi” cu un simplu învățăcel (care sigur înainte era electrician, zugrav sau cofetar, neavând nici dânsul ani de experiență în spate), fie el din zona Sebiș, Ineu sau Lipova. În 20 de ore de condus, să te ,,plimbe” o singură dată în Arad este infim de puțin, de aceea se recomandă o școală de șoferi autorizată.
Alt aspect este condusul pe timp de noapte, care este dezastruos. Se circulă cu faruri xenon, care prin lumina lor orbesc participanții la trafic, se circulă doar cu faza lungă sau mai grav, unii trec pe faza de întâlnire la apropierea de vehiculul din contrasens ca apoi la cca zece metri i se aruncă acestuia faza lungă în față, orbindu-l complet. Foarte multe mașini circulă pe timp de noapte cu un singur far sau cu farurile dereglate, orbind participanții la trafic.
Trebuie luate măsuri urgente vizavi de aceste aspecte. Mai mult, unii circulă noaptea cu roțile din partea stângă a mașinii pe axul drumului, astfel acroșând oglinda retrovizoare a celui din contrasens și sunt foarte multe astfel de cazuri pe timp de noapte, nemaivorbind de viteza excesivă, tot pe timp de noapte, inclusiv prin localități. (Poate ar fi bine ca în fiecare localitate să se instaleze camere video , iar trecerile de pietoni să fie bine luminate). Dacă este să vorbim de persoane care nu posedă permis de conducere, putem spune că mereu sunt surprinși la volan de către polițiștii de la rutieră astfel de inconștienți și aici credem că legea nu este destul de aspră. Fără să mai vorbim de faptul că se circulă, (mai ales noaptea) sub influența băuturilor alcoolice prin județ și sunt tineri care după o seară petrecută la Moara cu Noroc sau Hanul Bârsa se urcă băuți la volan, apoi sunt viteji pe șosele.
Nu acuzăm poliția rutieră, pentru că nu poate fi un polițist la fiecare șofer indisciplinat , dînșii își fac datoria , însă facem apel la bunul simț pe șosea că nimeni nu ne tragem din zei , și mai mult, legea este destul de blândă cu cei care se comportă ca pe ogor pe șosele, astfel că de multe ori cel care a încălcat legea o face repetat, mai ales dacă este odrasla nesimțită a unor părinți cu bani, care nu conștientizează că cel pe care îl idolatrizează le poate aduce nenorocirea în casă. Credem că ar trebui ca legiuitorul să fie mult mai sever în acordarea permiselor de conducere auto, iar înainte de aprobarea dosarului pentru școala de șoferi, cel vizat să fie monitorizat în comportament și verificat psiho cel puțin de două ori și abia după o anumită perioadă să primească avizul favorabil.
Mai nou există pe facebook grupul ,,Radar Arad”, pe care îl considerăm extrem de nociv, datorită faptului că-i avertizează cu privire la filtrele poliției pe cei certați cu legea în trafic, astfel că mulți scapă de pedepsele legale ca apoi să facă prăpăd pe șosele. Este timpul să ne trezim, pentru că zilnic mor oameni pe drumuri. Dar până atunci, rugăm Prefectura, ca organ de stat care reprezintă Guvernul în teritoriu, să-i ia de urechi pe cei de la Drumurile Naționale, să-și taie vegetația de pe marginile drumurilor, mai ales în curbe și cu siguranță vizibilitatea pe Nationale va fi mai bună, că la urma urmei, de rovignetă nu ne scapă nimeni, așa că e normal să circulăm în condiții mai sigure. Nu-i așa, domnilor drumari ?