Dialoguri profesionale - întâlnirea finală din cadrului proiectului Erasmus+ nr. 2020-1-RO01-KA201-080342
În perioada 16-17 mai 2022, la Școala Gimnazială „Iosif Moldovan”Arad a avut loc întâlnirea finală din cadrului proiectului Erasmus+ nr. 2020-1-RO01-KA201-080342 „Support Roma Children Integration via Multiliteracies and Multimodality for Language Learning in Early Primary Education” (RomaMultiLangPrimE). Proiectul s-a derulat în parteneriat cu: Italia - Polo Europeo della Conoscenza, Grecia - University Patras, Turcia - Osmanyie Il Milli Egitim Müdürlügü, Bulgaria- Secondary Scool Angel Karaliychev și România – Școala Gimnazială Iosif Moldovan Arad, coordonatorul internațional al proiectului fiind Inspectoratul Școlar Județean Arad.
Scopul acestui proiect inovator este de a sprijini elevii romi din învățământul primar (cu vârste între 6-12 ani) să-și dezvolte abilitățile și competențele de exprimare, de citire și scriere, adaptându-se cerințelor moderne de comunicare, utilizând diferite mijloace pentru alte înțelesuri decât cele lingvistice, un pas important pentru integrarea lor timpurie și naturală în activitățile educaționale de zi cu zi.
În cadrul întâlnirii s-a relevat faptul că proiectul a contribuit la îmbunătățirea domeniului educațional, cât și la venirea în contact cu experiențe și bune practici în domeniu, validate în diferite contexte naționale și internaționale. În cadrul sesiunilor de lucru au avut loc discuții, s-au împărtășit idei și bune practici, s-au finalizat produsele intelectuale, cu referire la următoarele aspecte: evaluarea managementului de proiect, raportul metodologic, strategia de sustenabilitate, concursul internațional de povești, evaluarea pilotării scenariilor de învățare bazate pe metode moderne de multiliterație și multimodalitate, organizarea activităților de multiplicare de către fiecare partener, evaluarea activităților de diseminare, raportul final. S-a reliefat faptul că existența colaborării în realizarea proiectului, prin care s-au pus în comun informații, idei, opinii, fapte, a fost un proces de muncă și creație împărtășită, bazată pe expertiza partenerilor.
În urma derulării acestui proiect, profesorii/formatorii și părinții au acces la un instrument inovator și ușor de utilizat pentru dezvoltarea competențelor de multiliterație, iar elevii au la îndemână instrumentul creat, care este în același timp ușor de utilizat și distractiv.
Cu siguranță impactul avut asupra grupului țintă se va extinde și în comunitate prin dezvoltarea unor parteneriate bazate pe dezvoltarea de idei de cooperare și difuzareanoilor metodologii de învățare, în acord cu lumea în care le trăim.
Toate materialele și produsele realizate în cadrul proiectului se pot vizualiza și descărca de pe website-ul proiectului www.romaproject.eu sau pagina de facebook Roma project.