Cursuri gratuite de competenţe antreprenoriale
În cadrul proiectului România profesională - Resurse umane competitive în regiunea Vest, ID 118027, proiect co-finanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Arad organizează GRATUIT cursuri autorizate de competențe antreprenoriale.
„Beneficiile cursului Competenţe antreprenoriale sunt: formarea culturii antreprenoriale, dezvoltarea spiritului antreprenorial (capacitatea de a vedea oportunităţi acolo unde alţii văd probleme, dublată de acţiunea perseverentă pentru rezolvarea problemelor şi realizarea de profit), creşterea abilităţii de a transforma ideile de afaceri în acţiuni concrete prin furnizarea de informaţii referitoare la mediul de afaceri şi oportunităţile existente pe plan local, elaborarea şi implementarea unui plan de afaceri, organizarea şi derularea unei afaceri de succes”, declară Vlad Cherchezan, expert coordonator evenimente.
Grupul țintă este format din antreprenori și manageri.
Curs Antreprenoriat – Cui se adresează?
- Celor care vor să inițieze o afacere;
- Celor care au nevoie de certificare în vederea diferitelor finanțări europene sau naționale sau vor să își dezvolte afacerea prin accesarea de fonduri nerambursabile
- Celor care doresc înființarea unei societăți și vor să cunoască forma potrivită și implicațiile acesteia;
- Celor care vor să dezvolte abilitatea de a pune în practică idei de afaceri;
- Celor care vor să cunoască modul de organizare a timpului și activităților din cadrul firmei;
- Celor care vor să cunoască lucrurile importante înainte de a începe o afacere și imediat ce au început-o;
- Celor care vor să elaboreze un plan de afacere;
- Celor care vor să identifice nevoile pe piața afacerilor;
- Celor care vor să cunoască legislația specifică mediului de afaceri;
- Celor care vor să dezvolte comunicarea cu asociații, partenerii de afaceri și angajații.
Prin intermediul acestui curs, participanții vor dobândi competențe/abilități specifice cu privire la:
- Iniţierea şi managementul afacerii
- Abilităţi antreprenoriale de afaceri
- Marketingul şi organizarea marketingului
- Vânzările şi organizarea vânzărilor
- Finanţele şi investiţiile
- Planificarea, managementul şi organizarea personalului
- Managementul de proiect
- Competenţe personale de negociere, luare corectă a deciziilor în mediul de afaceri şi leadership
- Utilizarea tehnologiei informaţionale şi a limbii engleze de afaceri
Durată curs Antreprenoriat: 12 zile (16:00 – 21:00)
Localitate desfășurare: Arad
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Arad, strada Cloșca nr.5, Arad, jud. Arad
Certificare Curs: certificat competențe antreprenoriale (ANC – Ministerul Muncii și Ministerul Educației)
Valoare investiție: GRATUIT – locuri limitate
Condiții de participare: studii medii finalizate
Lista afacerilor care pot câştiga finanţări din bani europeni este cât se poate de lungă, astfel încât orice mic întreprinzător care are o idee de business va găsi un program în noua alocare financiară de la Bruxelles care să-i susţină dezvoltarea.
Iată câteva exemple de afaceri ce pot fi începute cu finanţare europeană: seră de flori sau de legume, ciupercărie, fermă zootehnică sau piscicolă, plantaţie vinicolă, înfiinţarea de culturi forestiere, agricultură ecologică, fabrică de lactate sau de pâine, fabrică de mobilă, service auto, fabrică de încălţăminte, IT-software, grădiniţă, after-school, diverse servicii în zona rurală etc.
Pentru întreprinzătorii hotărâţi să-şi înceapă mică afacere finanţarea europeană reprezintă un ajutor substanţial. De regulă, fondurile europene acoperă de la 50% şi până la 98% din valoarea proiectului.
Etape în accesarea fondurilor UE
Primul pas pe care trebuie să-l facă o persoană care doreşte să obţină bani europeni pentru afacerea sa este să studieze programele din fonduri europene pentru a decide unde se poate încadra proiectul său. Apoi, este necesar să citească Ghidul Solicitantului, care conţine toate etapele şi documentele necesare pentru fiecare submăsură. În funcţie de ponderea finanţării nerambursabile acordate în cadrul proiectului, solicitantul trebuie să identifice surse suplimentare de finanţare care să-i permită să acopere contribuţia proprie.
Urmează apoi redactarea propriu-zisă a proiectului, întocmirea dosarului cu documentaţia cerută de autorităţi şi depunerea actelor în termenul prevăzut.
Din acest moment, intră în joc autorităţile care evaluează cererile de finanţare, fac o selecţie, stabilesc punctajul aferent fiecărui proiect şi decid care dintre solicitanţi sunt eligibili. Ultima etapă este semnarea contractului de finanţare, după care începe punerea în practică, adică desfăşurarea propriu-zisă a afacerii.
Pentru înscrieri sau informații suplimentare ne puteți contacta la:
0730.188.299 sau 0257/208.800, fax 0257/254.200, prof. Carmen Marinela Crișan - expert formare profesională
0730.188.298 - persoană de contact Adriana Demian - expert grup ţintă
0745.536.888 - persoana de contact Loredana Tanchiş - expert informare