Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Cu Intercity pe cea mai lentă rută feroviară: București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

Ruta feroviară București Nord - Craiova -Timișoara - Arad  este potrivit jurnaliștilor de la hotnews.ro, cea mai lentă magistrală feroviară a țării.

Potrivit sursei citate, în prezent, sunt așa de mulți restricții, și așa de multe lucrări sunt de făcut pe viitor, încât pe această rută trenurile IR au o viteză medie de 50 km/h și sunt destule secțiuni de 35 km/h. Iată un exemplu: pe cei 209 km dintre București și Craiova sunt și trenuri IR care fac peste 4 ore, în timp ce în anii 90 erau și trenuri care făceau sub 2 ore și 20 de minute.

Cu Intercity pe cea mai lentă rută feroviară: București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
Comentează 1

CFR Călători a anunțat însă astăzi că intenționeză să introducă un tren Intercity care să facă legătura între Gara de Nord – Craiova – Timișoara și Arad.  „Pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, oferta de transport feroviar de pasageri a CFR Călători este adaptată cererii pieței, atât prin optimizarea tipului de serviciu oferit călătorilor, cât şi a programului şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.

După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulația acestei categorii de tren.  Astfel au fost proiectate pentru circulație în anul 2023 un număr de 12 trenuri pe rutele: București Nord – Cluj Napoca și retur; București Nord – Constanța și retur; Braşov  –  Constanța și retur; București Nord – Suceava și retur; București Nord – Pașcani – Iași și retur; București Nord – Teiuș – Arad și retur.

În planul de mers de tren 2023/2024, pentru asigurarea și adaptarea traficului de călători la cerințele publicului călător şi acolo unde viteza și condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis serviciul Intercity, acesta a fost introdus pe alte două noi relații: Bucureşti Nord – Galați și retur şi București Nord – Bacău – Piatra Neamț și retur.

De asemenea, atunci când condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenţionează să introducă acest serviciu și pe alte rute de circulație, cum ar fi București Nord – Craiova – Timișoara – Arad”, susțin reprezentanții companiei.

Călători mai mulți

Aceștia au ținut să precizeze că de la reintroducerea serviciului Intercity în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportați a crescut de la 1.500 de călători/zi la 2.200 de călători/zi în anul 2023, estimând că în anul 2024, numărul călătorilor transportaţi va avea o tendință crescătoare. „Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului. În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele”, mai susțin reprezentanții CFR Călători.

Investiție de 6,88 miliarde pentru tronsonul Caransebeș-Timișoara-Arad

De menționat că tronsonul de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad urmează să fie modernizat, fiind semnate contracte peentru toate cele opt tronsoane, ceea ce potrivit lui Ion Simu Alexandru, directorul general al CFR SA, presupune o investiție de 6,88 miliarde de lei. Planurile feroviarilor sunt ca din 2027 pe această rută să se poată circila cu 160 km/h. Mai trebuie spus că proiectul prevede construcția unui pasaj rutier peste calea ferată între Arad și Vladimirescu și un pod peste Mureș.

Fotografia are rol ilustrativ

Sursa foto: infrapress.ro

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite