CFR se disculpă în cazul pasajului rutier de la Curtici și dă vina pe autoritățile din Arad
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a făcut precizări, joi, cu privire la construirea pasajului rutier din orașul Curtici, care la aproape un an de la finalizare stă închis pentru că intrările sunt prea înguste pentru vehiculele de mare tonaj.
Într-un comunicat de presă remis, joi, CFR arată că amplasamentul pentru execuţia pasajului rutier de la Curtici a fost stabilit de comun acord cu autorităţile locale şi județene care erau în funcţie la data elaborării proiectului tehnic. În stabilirea amplasamentului ”s-a ţinut cont atât de posibilităţile reale de racordare a pasajului cu străzile oraşului Curtici, cât şi de intenţiile de sistematizare a zonei”.
”Pentru execuţia acestui pasaj au fost respectate toate etapele legale - consultări publice cu autorităţile locale, avize şi autorizaţii de construcţie”, precizează CFR.
Conform companiei de căi ferate, Primăria Curtici urma să execute o retrasare a străzii de conexiune din centrul orașului pentru a asigura un acces direct, iar Consiliul Judeţean urma să realizeze o sistematizare a DJ 792C pentru a lărgi accesul spre pasaj, ambele lucrări urmând a fi executate în timpul derulării proiectului, din sursele de finanţare alocate în acest sens prin bugetele acestor instituţii.
”Construcția pasajului a început în anul 2012, iar până la finalizarea lucrărilor în anul 2015, nu au fost prevăzute şi executate nici un fel de lucrări de către cele două entităţi, din motive care nu ţin de voinţa CFR SA, iar în aceste condiţii pasajul rutier a fost racordat la drumurile existente. Condiţiile tehnice de proiectare a pasajului rutier au fost raportate la condiţiile tehnice ale categoriei drumului pe care se face legătura (respectiv de drum judetean şi stradă cu două benzi)”, arată CFR.
Oficiali companiei spun că ”în mod real apar anumite restricţii de circulaţie pe aceste categorii de drumuri” atunci când circulă simultan în curbă de 90 de grade două TIR-uri sau utilaje agricole agabaritice, ”iar aceste restricţi nu au legătura cu construcţia propriu-zisă a pasajului”.
CFR se referă și la testele de trafic care au avut loc marți, și pe care autoritățile locale și reprezentanții companiilor de transport și ai agricultorilor, prezenți la fața locului, le-au considerat un eșec.
”Rezultatele au confirmat cu succes că traficul rutier se poate desfăşura în condiţii normale, iar cetăţenii oraşului Curtici pot beneficia de această lucrare care îi va scuti pe viitor de lungile şi desele perioade de aşteptare la bariera de la trecerea la nivel cu calea ferată, amplasată în imediata apropiere a pasajului rutier nou-construit”, este poziția CFR, care menționează ”o singură problemă”, şi anume încadrarea simultană a două TIR-uri la urcarea/coborarea pe pasaj dinspre DJ 792C. Comunicatul arată că se va încerca rezolvarea problemei, împreună cu autoritățile județene din Arad.
În opinia CFR, ”toate aceste inconveniente puteau fi evitate dacă şi reprezentanții autorităţilor locale îşi respectau angajamentele asumate cu ocazia demarării proiectului”.
În comunicat, CFR precizează că pasajul rutier din Curtici a costat 33.029.497 lei fără TVA. Într-un comunicat anterior, de la începutul lunii aprilie, CFR preciza că valoarea proiectului a fost de aproximativ 28 de milioane de lei.
CITEȘTE ȘTIREA INIȚIALĂ: Pasajul de la Curtici a picat testul de trafic! Din cauza intrărilor înguste, camioanele se blochează