Ce explicaţii dau reprezentanţii Facebook după pana de ieri
Timp de șapte ore, miliarde de utilizatori nu au putut folosi ieri nici Facebook, nici Instagram, nici WhatsApp și nici Messenger. Ulterior Facebook și-a cerut scuze și a explicat că problemele au fost cauzate de o modificare defectuoasă a configurației serverelor sale, scrie digi24.ro.
Incidentul tehnic este cel mai mare înregistrat până acum. Este un eșec de pe urma căruia se estimează că firma lui Mark Zuckerberg a pierdut 7 miliarde de dolari.
Facebook a explicat într-un articol care a fost cauza acestor probleme majore. Pe de altă parte, compania a spus că nu e nicio dovadă că datele utilizatorilor au fost compromise în timpul cât serviciile nu au funcționat.
Compania a susținut că unele modificări realizate la routerele din centrele de date au făcut practic cele patru servicii „invizibile" pentru restul utilizatorilor de internet.
Compania condusă de Mark Zuckerberg și-a cerut scuze față de utilizatorii afectați, făcând referire la milioanele de afaceri care utilizează rețelele sociale pentru a-și promova serviciile și produsele.
„Am lucrat cât de mult am putut pentru a restabili accesul, iar sistemele noastre sunt acum din nou puse în funcțiune. Cauza principală a acestei întreruperi a afectat, de asemenea, multe dintre instrumentele și sistemele interne pe care le folosim în operațiunile noastre de zi cu zi, complicând încercările noastre de a găsi și rezolva rapid problema.
Echipele noastre de ingineri au aflat că modificările de configurație pe routerele principale care coordonează traficul de rețea între centrele noastre de date au cauzat probleme care au întrerupt această comunicare. Această întrerupere a traficului de rețea a avut un efect în cascadă asupra modului în care comunică centrele noastre de date, întrerupând serviciile noastre.
Serviciile noastre sunt din nou online și lucrăm activ pentru a le readuce pe deplin la capacitate maximă. Credem că principala cauză a acestei întreruperi a fost o modificare defectuoasă a configurației. De asemenea, nu avem dovezi că datele utilizatorilor au fost compromise ca urmare a acestei perioade de nefuncționare.
Oamenii și companiile din întreaga lume se bazează pe noi în fiecare zi pentru a rămâne conectați. Înțelegem impactul pe care îl au aceste întreruperi asupra vieții oamenilor și responsabilitatea noastră de a ține oamenii informați cu privire la întreruperile serviciilor noastre. Ne cerem scuze tuturor celor afectați și lucrăm pentru a înțelege mai multe despre ceea ce s-a întâmplat astăzi, astfel încât să putem continua să facem infrastructura mai rezistentă", a comunicat Facebook.
Intraţi AICI pentru detalii.
Sursa foto: www.digi-world.tv