Care va fi diferența între vechea taxă de poluare și noul impozit anual, pregătit în România
România vrea să taxeze mult mai sever automobilele vechi și poluante, după ce timp de peste un deceniu politicienii au refuzat să accepte o astfel de „povară” în ochii electoratului. Impozitarea autovehiculelor pe baza nivelului de emisii este uzuală în Europa și va fi total diferită de taxa de poluare a Guvernului Tăriceanu, care se aplica doar la înmatricularea unui vehicul.
Recent, directorul Dacia România, Mihai Bordeanu, a declarat că a transmis Guvernului României de mai mult timp o propunere de taxare a mașinilor vechi și poluante, care să echilibreze în mod logic banii cheltuiți pe programele de tip Rabla, de casare a acestor mașini.
„Suntem ca la o inundație, scoatem apa, dar nu reparăm țeava care s-a spart. Așa e și cu Rabla. E un stimulent pentru achiziții de mașini noi, dar nu lucrăm la cauze, achiziția și deținerea de mașini foarte vechi, achiziția nefiscalizată, cu samsari, oameni care nu plătesc taxe. Mașina e veche, dar statul nu o taxează, ne taxează pe noi cu mașini noi”, a spus Mihai Bordeanu.
Veste prostă pentru șoferi, se pregătește o nouă taxă de mediu. Cine ar urma să o plătească?
Anunțul făcut acum de Marcel Boloș, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, vorbește despre „o lege care să taxeze mijloacele de transport poluante”, care acoperă în acest fel exact propunerea și solicitarea celor din industria auto românească.
Potrivit profit.ro, o viitoare lege destinată vehiculelor poluante ar urma să introducă un impozit majorat pentru automobile, în funcție de emisiile poluante ale acestora, în special CO2, și, eventual, de normele Euro în care se încadrează autovehiculul.
În acest fel, taxa pe care românii o pot aștepta nu va mai fi o taxă de achiziție, așa cum a fost taxa de primă înmatriculare sau taxa de poluare, cum s-au numit anterior taxele lui Tăriceanu, care urmărea cu acestea să blocheze importul de mașini second-hand din Germania, ci una de deținere, pe toată durata vieții unui vehicul, care ar trebui să descurajeze achiziția oricărui automobil cu emisii ridicate, indiferent dacă este nou sau vechi.
Sursa: realitatea.net