Care sunt tendințele anului 2019 în panificație, cofetărie și HoReCa?
Porții mai mici dar cu valoare adăugată mai mare, brutării cu opțiune de servire a mesei, hoteluri cu produse de patiserie proaspăt coapte, înghețată artizanală preparată în fața clientului, torturi fără zahăr, pâine fără gluten sau deserturi fără lactoză. Acestea sunt doar câteva din tendințele care vor fi prezentate în perioada 28-30 martie, la Arad, în cadrul Expoziției Internaționale GastroPan.
Cel mai important eveniment profesional dedicat afacerilor din panificație, cofetărie și HoReCa așteaptă în vizită peste 20.000 de antreprenori, specialiști și furnizori din industria de profil. În cele 4 săli expoziționale totalizând 7.200 mp, 130 de furnizori de talie mondială își vor prezenta inovațiile tehnologice, echipamentele, ingredientele, ustensilele, soluțiile și ideile de afaceri.
În prim plan: nutriția, multifuncționalitatea și apropierea de consumator
GastroPan este o sursă de inspirație pentru vizitatori, aceștia intrând în contact direct cu cele mai noi echipamente, ingredientele și tehnicile de lucru care pot fi experimentate la standurile expoziției.
Comparativ cu anii anteriori, în ofertele expozanților se observă o creștere a calității și diversității produselor și serviciilor din domeniu. Producătorii urmăresc să asigure valoarea nutrițională, gustul şi prospețimea produselor, iar în ceea ce priveşte tehnologia, tendinţa este digitalizarea şi automatizarea producţiei, pentru a substitui deficitul de forță de muncă. Latura comercială a acestor afaceri cunoaște, de asemenea o îmbunătățire continuă, observându-se accentul mare pe care operatorii îl alocă interacțiunii directe cu consumatorii.
Top 3 tendințe care vă așteaptă la GastroPan 2019
Înghețata artizanală va fi o temă importantă la GastroPan. La început de sezon, furnizorii vor lansa gusturile anului, dar și noile modele de echipamente și vitrine care permit prepararea înghețatei chiar în fața clienților, oferind astfel transparență afacerii și un plus de încredere consumatorilor.
"Mai puțin înseamnă mai mult" - consumatorii caută, în general, porții mai mici cu o valoare nutritivă mai mare. Se observă o scădere cantitativă a consumului, dar în paralel o creștere a calității produselor. Nișa produselor fără gluten, fără lactoză sau fără zahăr este, de asemenea, în creștere.
Brutărie, restaurant sau ambele? Magazinele brutăriilor au primit noi funcții, devenind locul în care clienții pot servi o cafea, o gustare sau un desert într-o atmosferă prietenoasă. În paralel, locațiile HoReCa au început să facă deserturi în bucătăriile proprii. Așa s-au născut așa-numitele locații hibride.
România, atractivă pentru investitorii străini
Circa o treime dintre expozanții GastroPan 2019 vor sosi din 22 de țări cu tradiție în panificație, cofetărie și HoReCa, atrași fiind de potențialul pieței românești. România este văzută de către investitori drept țara UE cu cel mai mare consum anual de pâine pe cap de locuitor (82 kg, potrivit datelor ROMPAN și GFK), cu o economie în creștere susținută și o piață de alimentație publică de peste 20.000 de companii care investesc permanent în satisfacerea nevoilor consumatorului modern.
GastroPan este un adevărat generator de trenduri pentru orice brutărie, cofetărie, patiserie, gelaterie, pizzerie, bar, cafenea, hotel sau restaurant, dar și persoanelor dornice să pornească o afacere de profil. Expoziția poate fi vizitată la Expo Arad, în perioada 28-30 martie, între orele 10-18, pe bază de talon de acces disponibil pe www.gastropan.ro, unde regăsiți mai multe informații și imagini de la edițiile anterioare.