Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Autorităţile publice, atenţionate de Fisc: înrolarea în PatrimVen devine obligatorie începând cu 1 martie 2022

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice (DGRFP) Timișoara, instituţia care coordonează şi activitatea Administraţiei Judeţene a Finaţelor Publice Arad, aduce în atenția autorităților publice, instituțiilor publice sau de interes public că înrolarea în sistemul informatic PatrimVen va deveni obligatorie începând cu 1 martie 2022.

Autorităţile publice, atenţionate de Fisc: înrolarea în PatrimVen devine obligatorie începând cu 1 martie 2022
Comentează 0

„Accesul la aceste servicii se face numai după depunerea formularului protocolului de aderare (PASS) reglementat de Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 2632/2016 (disponibil pe site-ul www.anaf.ro) pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanțelor Publice puse la dispoziția autorităților şi instituțiilor publice prin sistemul informatic propriu şi aprobarea accesului la serviciile disponibile în cadrul sistemului informatic PatrimVen.

Pentru înrolarea administratorilor de interoperativitate este necesară prezența acestora, o singură dată, la un ghișeu teritorial al ANAF pentru înregistrarea cu un minim de documente, respectiv cartea de identitatea persoanei în original, fișierul de export al certificatului digital calificat deținut de persoană pe suport electronic, cererea de numire sau revocare administrator de interoperabilitate, pentru gestionarea drepturilor de acces ale utilizatorilor din partea autorității/instituției publice semnată şi ștampilată de reprezentantul legal al acesteia”, susţin reprezentanţii DGRFP Arad.

Potrivit acestora, utilizarea  sistemului   informatic PatrimVen de către autorități şi instituții publice sau de interes public conduce la o eficientizare a activităților instituționale, precum şi la o îmbunătățire a activităților de administrare şi vine în sprijinul cetățenilor care nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la sediul organului fiscal, în special în condițiile epidemiologice date de răspândirea noului coronavirus, pentru obținerea documentelor/adeverințelor de venit necesare şi depunerea lor la primăria de domiciliu/ unități școlare, după caz.

„Informații suplimentare se pot obține:

-        prin Formularul Unic de Contact: https://www.anaf.ro/asistpublic/;

-        telefonic, apelând Call Center-ul ANAF, la nr. 031.403.91.60;

-        telefonic, la numerele de telefon aferente unităților fiscale teritoriale.

-        la sediile unităților fiscale, în cadrul structurilor de asistență pentru contribuabili”, mai suţin finanţiştii.

Serviciul PatrimVen este un serviciu destinat să ofere instituţiilor publice acces la datele disponibile cu privire la patrimoniul şi veniturile cetaţenilor. Datele au caracter de date personale şi pot fi utilizate numai în îndeplinirea sarcinilor de serviciu.

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite