Anunț referitor la elaborarea unui proiect de act normativ
Astăzi, 09.12.2022, Consiliul Județean Arad anunță deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad.
Potrivit prevederilor art. 16 alin. 1 din Legea nr. 92/2007 a serviciilor publice de transport persoane în unitățile administrativ - teritoriale, cu modificările şi completările ulterioare, consiliile județene sunt obligate să asigure, să organizeze, să reglementeze, să coordoneze şi să controleze prestarea serviciilor publice de transport desfășurat pe raza administrativ-teritorială a acestora.
Consiliul Județean Arad are printre atribuții, și încheierea contractelor de delegare a gestiunii serviciului public de transport județean de persoane, conform art. 17, alin. (1) lit. h din Legea nr. 92/2007 a serviciilor publice de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale, cu modificările și completările ulterioare.
În baza Hotărârii Consiliului Județean Arad nr. 235/2021 privind aprobarea Documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse in județul Arad s-a desfășurat licitația deschisă online pentru atribuirea contractelor de achiziție având ca obiect „Contracte de delegare a gestiunii serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate în județul Arad” pentru traseele Lot 1 - Lot 21. Procedura s-a desfășurat conform Regulamentul (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 și nr. 1.107/70 ale Consiliului, cu modificările și completările ulterioare.
Conform Raportului procedurii de achiziție nr. 29.847/23.12.2021, 2 dintre cele 7 oferte depuse au îndeplinit condițiile solicitate de entitatea contractantă, fiind declarate admisibile și câștigătoare, procedându-se la încheierea contractelor de delegare a gestiunii. Au rămas astfel 19 loturi/trasee din programul de transport neatribuite.
Potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului privind serviciile publice de transport feroviar și de călători, Consiliul Județean Arad a publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 28.12.2021, conform Hotărârii Consiliului Județean Arad nr. 420/2021, anunțul cu privire la intenția de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor de transport public local de călători, respectând cerința de a publica un anunț cu cel puțin un an înainte de lansarea invitației de participare la procedura competitivă de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport călători, pentru a iniția o a doua procedură de licitație competitivă.
În cursul anului 2022 un număr de opt unități administrativ-teritoriale din județul Arad, respectiv orașul Sebiș, comuna Almaș, comuna Bârsa, comuna Cărand, comuna Chisindia, comuna Dieci, comuna Ignești și comuna Moneasa, membre ale Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public Arad au decis să renunțe la statutul de asociat în cadrul Asociației și implicit la delegarea serviciului de transport public de persoane de pe raza lor teritorială către Compania de Transport Public Arad S.A. fapt care a determinat modificarea Programului de transport județean prin introducerea de noi trasee care să deservească UAT-urile respective. Programul de transport public județean de persoane prin curse regulate în județul Arad pentru perioada 2022 – 2027 a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 437/29.11.2022.
Ca efect al schimbărilor survenite în legislația care reglementează transportul public de persoane s-a impus și actualizarea Regulamentului pentru efectuarea Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad, acesta fiind aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 436/29.11.2022.
Urmare a acestor demersuri, coroborate cu evoluția indicatorilor macroeconomici, și valoarea estimată a Contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate în aria de competență teritorială a județului Arad s-a modificat, fiind în cuantum total de 37.770.451,60 lei pentru o durată de 5 ani.
Având în vedere:
• Modificarea Caietul de sarcini privind atribuirea Contractului de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a Județului Arad,
• Modificarea valorii estimate pe loturi a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate în aria de competență teritorială a județului Arad,
• Modificarea modelului de Contract de delegare a gestiunii Serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a Județului Arad,
• Modificarea Caietul de sarcini al Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad,
Se impune promovarea unui proiect de hotărâre privind aprobarea de către Consiliul Județean Arad a documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad.
Impactul scontat este atribuirea contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad, prin licitație publică.
Documentația aferentă proiectului de act normativ include: • Referatul de aprobare nr. 29.126/05.12.2022 al Președintelui Consiliului Județean Arad; • Raportul de specialitate nr. 29.127/05.12.2022 al Serviciului Guvernanță Corporativă, Ajutor de Stat și Transport și al Serviciului Achiziții Publice; • Proiectul de hotărâre nr. 433/05.12.2022 privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad; • Anexa nr. 1 - Caietul de sarcini privind atribuirea Contractului de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a Județului Arad; • Anexa nr. 2 - Valoarea estimată pe loturi a contractelor de delegare a gestiunii pentru Serviciul public de transport județean de persoane prin curse regulate; • Anexa nr. 3 - Modelul de Contract de delegare a gestiunii Serviciului public de transport judeţean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a Județului Arad; • Anexa nr. 4 - Caietul de sarcini al Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate în aria de competență teritorială a județului Arad.
Documentația poate fi consultată:
• pe pagina de internet a Consiliului Județean Arad, la adresele https://lotus.cjarad.ro/cja_web.nsf/mo_alte_acted.xsp și https://www.cjarad.ro/transparenta/1/.
• la sediul Consiliului Județean Arad, din municipiul Arad, str. Corneliu Coposu nr. 22, etaj 2, camera 8
• proiectul de act normativ se poate obține în copie, pe bază de cerere depusă la Registratura Consiliului Județean Arad.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparență decizională se pot depune până la data de 28.12.2022:
• prin formularul online disponibil pe pagina de internet a Consiliului Județean Arad la linkul https://www.cjarad.ro/contact/;
• ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: consiliul@cjarad.ro;
• prin poștă, la adresa Consiliului Județean Arad: municipiul Arad, str. Corneliu Coposu nr. 22, cod poștal 310003;
• la Registratura Consiliului Județean Arad, la adresa: municipiul Arad, str. Corneliu Coposu nr. 22, de luni până joi între orele 8:00-16:30 și vineri între orele 8:00-14:00.
Materialele transmise vor purta mențiunea „Propuneri pentru Proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii Serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate, în aria de competență teritorială a județului Arad”.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituției, la linkul https://www.cjarad.ro/transparenta/1/.
Nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris va fi justificată în scris.
Pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 19.01.2023.
Pentru informații suplimentare, vă stăm la dispoziție la următoarele date de contact:
telefon: 0357 731 214, e-mail: dan.buda@cjarad.ro, persoană de contact: Dan Buda.
Președinte
Iustin Cionca