Campanii derulate de ANAF pentru susținerea conformării voluntare și a rambursării rapide a TVA
Reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală susțin că tratează cu maximă operativitate solicitările contribuabililor, în special în cazul agenților economici care au de primit TVA, în vederea asigurării acestora fluxul de capital necesar continuării activității.
În acest sens, Agenția Națională de Administrare Fiscală a desfășurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările și restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare. Totodată, în vederea creșterii conformării voluntare, specialiștii ANAF au derulat o campanie în rândul contribuabililor semnificativi ca pondere a sumelor declarate și achitate la bugetul general consolidat, aceștia fiind întrebați cu ce probleme de ordin fiscal se confruntă în această perioadă.
Spre exemplu, prin campania ANAF derulată la nivelul Direcției Generale a Marilor Contribuabili au fost contactate companiile care contribuie cu 70% din veniturile încasate de către acest organ fiscal. „Menționăm că ponderea veniturilor colectate la nivelul DGAMC reprezintă 45% din totalul veniturilor bugetului general consolidat. La nivelul Direcției Generale a Finanțelor Publice București, specialiștii ANAF au apelat telefonic contribuabilii relevanți din punct de vedere al taxelor achitate, în contextul în care aproximativ 20% din totalul veniturilor bugetare la nivel național sunt colectate de către această structură.
Aceste campanii au fost și vor fi derulate în continuare la nivelul întregii țări.
În această perioadă de enormă provocare, atât pentru administrația fiscală, cât și pentru mediul de afaceri, ANAF caută și vine cu soluții care să fluidizeze interacțiunea cu contribuabilii și care să contribuie la bunul mers al afacerilor. ANAF asigură colectarea veniturilor bugetare și derulează procedurile de administrare fiscală pentru asigurarea resurselor necesare finanțării cheltuielilor publice, acordând totodată sprijin mediului de afaceri, pentru buna funcționare a activității acestuia.
În nicio țară din lume, sistemul nu poate funcționa fără îndeplinirea obligațiilor fiscale ale contribuabililor și fără solidaritatea și spiritul civic al acestora, mai ales în prezent, în condițiile declarării stării de urgență!
Eforturile tuturor vor contribui la depășirea cu bine a acestei situații excepționale!
#alaturidevoidarladistanta!
Reamintim contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.
Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT”, se arată într-un comunicat de presă al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.