Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Ce riscă să păţească administratorii de blocuri care lucrează fără atestat

Direcția Generală Poliția Locală Arad reamintește administratorilor de condominii că desfășurarea activității de administrare a condominiilor fără a deține certificate de calificare profesională (condiție obligatorie îndeplinirii ocupației de administrator de condominii) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei conform art. 102, alin. (2), litera d) din Legea nr. 196/2018.

Ce riscă să păţească administratorii de blocuri care lucrează fără atestat
Comentează 0

„Constatarea contravențiilor, respectiv aplicarea sancțiunilor se face de către DGPL Arad, respectiv Serviciul Relații cu Publicul și Asociații de proprietari.

Persoanele fizice atestate pentru funcția de administrator în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007, cu  modificările și completările ulterioare, pot îndeplini în continuare această funcție numai dacă au obținut certificate de calificare profesională.

În cazul în care certificatele de calificare profesională au fost obținute până la data de 01.01.2022, termen prevăzut la art. 106 din Legea nr. 196/2018, prorogat prin Legea nr. 294/2020, administratorii de imobile au obligația de a solicita emitentului atestatului recunoașterea valabilității acestuia, în condițiile art. 106 din Legea nr. 196/2018.

Totodată, în vederea îndeplinirii funcției de administrator de condominii, administratorii care nu au obținut certificate de calificare profesională în termenul prevăzut de Legea nr. 196/2018, au obligația solicitării unui nou atestat.                                                 

De asemenea, la solicitarea atestatului,  recomandăm să se țină seama de faptul că administrarea imobilelor include activități de administrare tehnică și întreținere a proprietății comune, de contabilitate și de casierie. În vederea îndeplinirii obiectului principal de activitate, persoanele juridice au obligația obținerii atestatului în condițiile legii pentru toți angajații acestora care prestează activitatea de administrare a condominiilor. Atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii și poate fi reînnoit în aceleași condiții în care a fost emis. Expirarea, suspendarea sau retragerea atestatului determină automat imposibilitatea exercitării activității de administrare a condominiilor (art.64/Legea 196/2018)”, transmit reprezentanţii Poliţiei Locale.

 

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite