Termen prelungit pentru plata cu bonificație a taxelor și impozitelor locale
Primăria Municipiului Arad prin Direcția Venituri anunță că, în conformitate cu prevederile art.V din OUG nr.29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare, termenul de plată pentru impozitul pe clădiri, impozitul pe teren și impozitul pe mijloacele de transport a fost prorogat până la data de 30 iunie 2020 inclusiv, menținându-se în cazul persoanelor fizice bonificația de 10% pentru plata integrală a impozitelor.
De asemenea, pentru celelalte obligații fiscale datorate bugetului local, scadente după data de 18.03.2020, termenul de plată expiră în 30 de zile de la data încetării stării de urgență.
În contextul măsurilor luate la nivel local, cu privire la prevenirea infestărilor cu Coronavirus, conducerea Direcției Venituri precizează că plata taxelor și impozitelor locale se poate efectua online, cu card bancar, pe site-ul Primăriei Arad, secțiunea Direcția Venituri (coloana din stânga paginii, a treia de sus în jos), accesând butonul Platforma de Contact. Autentificarea se poate face cu user și parolă, pentru cei care au depus cerere pentru Acord DDI sau doar pe baza CNP-ului.
Pentru a se evita zilele acestea deplasările la ghișeele Direcției Venituri, arădenii au la dispoziție mai multe variante online pentru depunerea declarațiilor sau pentru solicitarea certificatelor fiscale.
În ceea ce privește declarațiile, pentru cei care au user și parolă pentru Platforma Cetățeni declarațiile pot fi depuse direct pe platformă.
În același timp declarațiile pot fi trimise și pe mail, respectiv:
- Pentru clădiri, teren, taxă firmă persoane fizice la adresa:sipf@primariaarad.ro;
- Pentru clădiri, teren, taxă firmă persoane juridice la adresa: dvp.sipj@primariaarad.ro;
- Pentru scădere de amenzi la adresa directiavenituri@primariaarad.ro;
- Pentru scutire de impozit sau taxă la adresa sjcdv@primariaarad.ro;
- Pentru probleme referitoare la contracte la adresa marius.panda@primariaarad.ro;
Dacă ne referim la certificatele fiscale, solicitările pot fi trimise la următoarele adrese:
- Pentru persoane fizice – sipf@primariaarad.ro
- Pentrtu persoane juridice- dvp.sipj@primariaarad.ro.
„Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru alegerea dvs. de a folosi mijloace online”, susțin reprezentanții Primăriei.