Taxa judiciară de timbru și alte taxe fără debit se pot plăti online de pe platforma Direcției Venituri
Începând de săptămâna aceasta, taxele judiciare de timbru, autorizațiile de construire, precum și alte taxe fără debit se pot plăti online de pe platforma Direcției Venituri. Cu alte cuvinte vorbim despre un mod eficient de achitare a unor taxe, care în mod normal ar fi presupus deplasarea fizică la ghișee, timpi de așteptare, dar și cheltuieli inutile.
„Începând de astăzi, la Direcţia Venituri se pot face noi plăţi online pe lângă cele care se făceau până acum. Printre altele, este vorba despre taxa judiciară de timbru şi taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire”, a ţinut să precizeze primarul Călin Bibarţ în cadrul unei conferinţe de presă.
Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, apelând la plata online, procesul este unul facil, sigur, se economisește timp, cheltuielile sunt mai mici și nu în ultimul rând vorbim despre un demers prietenos cu mediul înconjurător.
„În mod normal, utilizatorul, începător sau experimentat, nu ar trebui să petreacă mai mult de zece minute pe platforma de contact - «Plătește online» de pe site-ul Primăriei Municipiului Arad, www.primariaarad.ro. În platforma online de comunicare cu contribuabilii se alege secțiunea de plată fără autentificare, cu alte cuvinte nu sunt necesare credențiale (nume de utilizator și parolă).
Odată ce pagina a fost accesată, se optează pentru «Plată taxe și impozite», iar din acest meniu se va selecta câmpul «Alte taxe». Se introduce codul numeric personal și se alege una din cele peste 30 de taxe ce pot fi plătite online: taxa judiciară de timbru fără debit, autorizație de construire sau cea de desființare, taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism, atât pentru persoane fizice, cât și pentru cele juridice, taxa pentru obținerea cazierului profesional, taxa de săpătură, taxa de timbru arhitectural, precum și alte taxe fără debit. Ulterior se introduce adresa de email pentru a primi confirmarea plății. Ultimul pas este efectuarea plății”, susţin reprezentanţii Primăriei.
Dezvoltată în cursul anului 2018, Platforma online de comunicare cu contribuabilii a fost accesată de peste un milion de ori. Ea pune la dispoziția cetățenilor mai multe facilități astfel încât să nu mai fie necesară deplasarea persoanelor la ghișeele Direcției Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Arad. Unul dintre cele mai accesate module este „Plată taxe și impozite”.