Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Scandalul de la Volkswagen continuă

Măcel pe bursă pentru grupul auto. Acţiunile au scăzut marţi cu încă 20%. Nemţii au pus deja deoparte 6,5 mld. euro pentru a acoperi daunele. Europenii cer investigaţii pentru toate mărcile auto. Ce se va întâmpla în România?

 

Scandalul de la Volkswagen continuă
Comentează 0

Grupul Volkswagen, cel mai mare producător de maşini, a pierdut 15,6 mld. dolari şi aproape un sfert din valoarea sa de piaţă după ce acţiunile i-au scăzut ieri cu 22% în urma unui scandal de peste ocean.

Oficialii companiei au recunoscut că s-a trişat la testele privind limitele acceptate în Statele Unite pentru emisiile poluante punând astfel presiune pe Martin Winterkorn, CEO-ul VW, pe care îl fac răspunzător de această situaţie. Aflat la conducerea companiei încă din 2007, Winterkorn şi-a cerut scuze în mod public pentru că a rupt încrederea clienţilor şi a anunţat că se va face tot ce este necesar pentru a reface imaginea grupului.

„Este cu siguranţă o problemă uriaşă pentru Volkswagen care ar putea duce la pierderea locului de muncă al CEO-ului Martin Winterkorn. Vinerea aceasta consiliul a trebuit să hotărască dacă să îi reînnoiască contractul până în 2018 sau nu. Poate că întâmplarea aceasta îi va ajuta mai bine să se decidă. Vom vedea de acum înainte ce se va întâmpla“, a declarat Christian Stadler, profesor de management strategic la Warwick Business School. Străduindu-se să reziste pe piaţa americană de ani buni, Volkswagen s-a confruntat anual cu probleme în vânzări, anul trecut acestea scăzând chiar cu 10%. Strategia grupului de dezvoltare pe piaţa din SUA s-a bazat recent pe performanţa motoarelor diesel şi pe garanţia unui nivel scăzut al emisiilor, reuşind astfel ca pe primul semestru din 2015 să depăşească vânzările liderului pieţei americane, Toyota Motor. Cu toate acestea, investigaţiile referitoare la falsificarea testelor de poluare ar putea periclita poziţia pro­ducătorului nemţesc.

„Înşelătoria pe care a făcut-o Volkswagen pare într-adevăr strigătoare la cer, dar până la urmă cifrele sunt mai mici şi nu se pune problema de ceva fatal. Asta sugerează că în agitaţia momentului efectele pe termen lung pentru companie ar putea fi exagerate. Desigur, vor avea de suferit, dar nu va fi atât de rău pe cât ne aşteptăm în acest moment“, a mai adăugat Stadler.

Volkswagen lucrează la viteză maximă să clarifice neregulile referitoare la soft-ul utilizat la motoarele diesel”, potrivit unui comunicat al grupului, care va ajusta în mod corespunzător estimările de profit pentru 2015, transmite Bloomberg..

În urma anunţului, titlurile VW au scăzut marţi cu 20%, după ce luni au închis în declin cu 19%.

Volkswagen intenţionează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condiţiile în care scandalul declanşat în SUA se extinde.

Germania, Franţa, Coreea de Sud şi Italia se numără printre ţările care au anunţat marţi că vor investiga informaţiile că VW s-a folosit de un software pentru a reduce emisiile poluante ale motoarelor diesel ale automobilelor grupului, în timpul testelor.

Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA şi Comisia pentru Resursele de Aer din California au acuzat vineri VW că a folosit un software numit "dispozitiv de apărare" pentru a face să pară că motoarele diesel ale vehiculelor grupului emit un nivel mai scăzut de noxe decât în realitate.

Circa 482.000 de automobile Volkswagen diesel au fost afectate. Este vorba despre automobile diesel sub brand VW şi Audi, respectiv VW Jetta, Beetle, Golf şi Passat şi Audi A3.

În urma acuzaţiilor, reprezentanţii Volkswagen (VW) au exprimat scuze publice şi au oprit vânzarea anumitor modele diesel în Statele Unite, iar titlurile grupului au scăzut luni cu 19%. Grupul german riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari în acest caz.

sursa: ziarul financiar

 

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite