Povestea CRED spusă la Arad, în cadrul unui workshop desfăşurat la sediul IŞJ
Povestea CRED s-a spus la Arad, miercurea trecută, în cadrul workshop-ului „Valorificarea practicilor curriculare inovative din mediul formal și nonformal în vederea dezvoltării competențelor elevilor” .
Inspectoratul Școlar Județean Arad a fost gazda workshop-ului „Atelierele CRED – Bune practici în educație”, un eveniment din cadrul proiectului „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED.
Atelierul, intitulat „Valorificarea practicilor curriculare din mediul formal și nonformal în vederea dezvoltării competențelor elevilor” a fost organizat de Casa Corpului Didactic „ Alexandru Gavra” Arad în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Arad. Acesta face parte din seria celor 90 de evenimente care se derulează prin proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED pe parcursul a doi ani școlari.
Atelierul organizat la Arad s-a desfășurat în intervalul orar 8.30 – 17.00, în condițiile respectării stricte ale reglementărilor impuse de contextul epidemiologic actual, întrunind participarea unui public țintă divers, de la experți și formatori CRED, inspectori școlari, profesori metodiști, directori școli, personalul didactic de predare din învățământul preuniversitar de la nivel primar și gimnazial, la autori de manuale școlare sau de alte materiale didactice, precum și reprezentanți ai partenerilor sociali și reprezentați ai ONG.
Într-un cadru interactiv proiectat și susținut de speaker-ul evenimentului, lect.univ.dr. Cosmina Lungoci, participanții au avut prilejul de a urmări și sugera modalități prin care se poate valorifica experiența și expertiza cadrelor didactice în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie și de a reflecta la condițiile de transfer ale unor bune practici în context formal și nonformal.
Participanții la atelier, atât cei prezenți față în față cât și online, și-au arătat interesul pentru astfel de evenimente menite să contribuie la dezvoltarea profesională a fiecăruia, la updatarea permanentă a practicilor didactice și la ancorarea lor într-o realitate în continuă schimbare, pentru a face față provocărilor secolului XXI în educație.
Prof. drd. Adela Redeș, director al Casei Corpului Didactic Alexandru Gavra Arad