PEDITEL 1791, serviciu telefonic NON STOP la care pot apela părinţii pentru sfaturi medicale pediatrice
Serviciul PEDITEL 1791 este un serviciu dedicat părinților ce au nevoie de un sfat medical profesionist pentru sănătatea copiilor lor. Sfatul medical pediatric de urgență prin telefon funcționează non-stop, fiind deservit de un medic pediatru sau medic cu specializarea urgență.
Există numeroase situaţii, deloc neobişnuite, în care avem nevoie de îndrumare medicală: urgențe medicale apărute noaptea sau în weekend, momente în care suntem în locuri fără acces la servicii medicale directe sau momente în care medicul de familie nu poate fi contactat sau deranjat.
Call centrul pediatric PEDITEL 1791 este apelabil prin formarea numărului scurt 1791, un număr cu tarif standard, fără suprataxă, la care răspunde un medic pediatru sau cu pregătire în medicină de urgență. Medicul PEDITEL 1791 este pregătit să vă răspundă la întrebările legate de sănătatea copilului, non stop. Serviciul este o premieră în România. Inițiat și implementat de Fundația Părinți din România, la Spitalul de Copii Cluj.
PEDITEL 1791
PEDITEL 1791 – sfat medical pediatric de urgență prin telefon, este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim de urgență, non–stop, fiind aprobat ca proiect pilot de către Ministerul Sănătății și implementat de către Fundația Părinți din România în Spitalul de Copii Cluj, secția UPU-Unitatea de Primiri Urgențe (str. Moților nr 68), prin proiectul "Zâmbet de Copil. Copilăria NU e la Spital".
PEDITEL 1791 – sfat medical pediatric de urgență prin telefon se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său.
PEDITEL 1791 – sfat medical pediatric de urgență prin telefon funcționează non stop, 24/7, fiind deservit de un medic pediatru sau medic cu specializarea urgență.
PEDITEL 1791 – sfat medical pediatric de urgență prin telefon oferă prin medicul pediatru de gardă primele sfaturi medicale, până la prezentarea copilului pentru un consult medical. Durata unei consilieri telefonice este de maximum 10 minute. Pentru mai multe sfaturi despre prevenție și mijloace terapeutice indicate de către medici în diferite afecțiuni, poți consulta platforma online de educație și informare medicală www.peditel.ro la secțiunea Sfaturi medicale pediatrice.
Cum se foloseşte serviciul PEDITEL
Pentru a folosi serviciul PEDITEL apelați numărul scurt 1791 de pe telefonul dumneavoastră, din rețelele Vodafone, Orange, Telekom și Romtelecom. Numărul scurt 1791 NU este un număr cu suprataxă. Apelarea acestui număr se face la costul agreat de fiecare furnizor de servicii telecom cu abonatul său, prin contractul semnat. Pentru apelarea de pe cartelele PrePay aveți nevoie de credit, nu de minute în ofertă.
Sfaturile medicale de îngrijire a copilului acasă, până la vizita la medicul pediatru sau medicul de familie, te vor ajuta să ameliorezi simptomele copilului tău.
În primele 16 luni de funcționare, serviciul telefonic PEDITEL 1791 a rezolvat peste 12.000 de cazuri medicale, fie îndrumându-le către 112 sau consult medical imediat, fie oferind recomandări medicale pentru domiciliu (îndrumări generale, ajustare doze de medicație, recomandări către medicul de familie etc.). Înființarea acestui serviciu telefonic a condus la o scădere cu aproximativ 15% a apelurilor telefonice către 112 pe segmentul de vârstă de 0-18 ani, principalele cauze de apel fiind febra, vărsăturile, diareea, tusea, erupțiile cutanate și plânsul neîntrerupt al bebelușului.
Per total, peste 65% din cazuri au fost rezolvate telefonic, ceea ce a condus la o mai mică aglomerare a camerelor de gardă din cadrul secțiilor de pediatrie din oraș. În acest proiect sunt implicați zeci de medici, care asigură gărzi telefonice de 24 de ore.
Sursa romaniatv.net