Parteneriat educațional în domeniul sportiv implementat de Liceul Tehnologic ,,Iuliu Moldovan” Arad și Școala Gimnazială Pilu
În data de 29 octombrie 2019, a avut loc prima fază a parteneriatului educațional, realizată între elevii celor două școli. Aceasta a constat în efectuarea unui meci de fotbal, pe terenul de sport al școlii din Pilu.
Obiectivele parteneriatului sunt: realizarea unei colaborări între elevii și cadrele didactice de la Liceul Tehnologic ,,Iuliu Moldovan” Arad și Școala Gimnazială Pilu; dezvoltarea competențelor de comunicare între elevi de vârste diferite în scopul formării de abilități de lucru în echipă; dezvoltarea unor abilități ce țin de conduita sportivă și etică a elevilor participanți.
A doua fază a parteneriatului, meciul de revanșă se va realiza la o dată care va fi stabilită de reprezentanții școlilor implicate. Pe traseul Arad-Pilu elevii au fost însoțiți de prof. Denis Petran și prof. Vasile Hojda - coordonatori. Elevii școlii din Pilu au fost coordonați de prof. Alexandru Hojda.
Liceul Tehnologic ,,Iuliu Moldovan” Arad are următoarele responsabilități în realizarea activităților: elaborarea documentației pentru activitățile efectuate, punerea la dispoziția elevilor a mijloacelor tehnice și a materialelor sportive, efectuarea instructajului de protecție a muncii și PSI, asigurarea transportului elevilor, asigurarea spațiului necesar în vederea organizării celei de-a doua faze.
Școala Gimnazială Pilu are următoarele responsabilități în realizarea activităților: asigurarea securității elevilor pe parcursul deplasării, realizarea instructajului specific, punerea la dispoziția participanților a terenului de sport al școlii.
Acest parteneriat este sprijinit de conducerea celor două instituții de învățământ, prof. Laura Barna – director la Școala Gimnazială Pilu și prof. dr. ing. Florinel Boja – director la Liceul Tehnologic ,,Iuliu Moldovan” Arad.
Sportul poate fi înțeles sau profesat (și) ca un fenomen socio-cultural care are consecințe pe termen lung – din punct de vedere psihologic, sociologic, antropologic, spiritual, economic. El nu se rezumă doar la un „apendice” ocupațional, la o simplă supapă de revigorare circumstanțială, la un mod facil de a „consuma” energia și timpul, ci devine un vector ce dă consistență, continuitate, relief, pregnanță, semnificație umanității din noi. Jocul sportiv nu mai rămâne o simplă „joacă”, ci își asumă rolul de factor de învățare și autorevelare individuală, comunitară, socială.
prof. Cosmin Julan