MINUNILE lui CEAUȘESCU pentru ROMÂNIA. Vom mai fi oare capabili vreodată să facem așa ceva? Imaginile care au impresionat lumea întreagă
Nebunia dusă la extrem a lui Nicolae Ceaușescu nu a născut doar monștri, ci și lucruri pe care le apreciem și astăzi, iată câteva.
Este vorba despre câteva construcții impunătoare, pe care nostalgicii le consideră și astăzi referințe pentru o epocă în care au fost realizate cu mari sacrificii și eforturi (impuse) populației. Iată cele 6 minuni ale Comunismului, dovezi rezistente peste timp ale faptului că răul are și aspecte pozitive.
1. Casa Poporului, astăzi Palatul Parlamentului: World Records Academy spune că este cea mai mare clădire administrativă pentru uz civil din lume, fiind deținătoarea unui triplu record: cea mai scumpă clădire, cea mai grea și cea mai mare ca suprafață. Istoria ei nu este prea fericită, în anii 80 au fost demolați 7 kilometri pătrați ai vechiului centru al capitalei, 40.000 de oamenii fiind obligați să se mute. Lucrările ei au fost conduse de arhitecta Anca Petrescu, iar în anul 2006, valoarea de piață a Casei Poporului era estimată la 3 miliarde de euro.
2. Transfăgărășanul, sau Drumul Național 7C, leagă Muntenia de Transilvania și a fost construit între 1970-1974, la inițiativa dictatorului. Astăzi este considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume, vizitat anual de mii de turiști.
3. Canalul Dunăre-Marea Neagră și-a început construcția în 1949, cei care au fost folosiți pentru construirea lui au fost deținuți politici și minorități etnice și religioase. Au fost sistate lucrările în 1955, dar au fost apoi reluate în 1976, inaugurarea având loc pe data de 26 mai 1984. 50 de milioane de metri cubi au fost turnați și s-au excavat 294 milioane de metri pătrați la canalul principal, cifre imense, conforme cu viziunea Conducătorului.
4. Metroul din București: în 1952 s-a hotărât crearea unui institut de proiectare a metroului în București, subordonat Ministerului Transportului. Studiile au durat 2 ani, construcția a fost apoi amânată din cauza costurilor prea mari pentru a fi reluată efectiv din 1975. În 1979 a fost inaugurată prima linie – M1, între stațiile Timpuri noi și Semănătoarea.
5. Barajul Vidraru și-a început construcția în 1961, la finalizarea lui era pe locul 8 în Europa și pe locul 20 în lume. După ce a fost umplut la capacitate maximă în decembrie 1965, s-a născut Lacul de Acumulare Vidraru.
6. Casa Radio și-a început construcția înainte de 22 decembrie 1989 și a rămas multă vreme neterminată. Intenția era de a deveni un Muzeu Național de Istorie a Republicii Socialiste România, dar în prezent este doar o clădire cu mare valoare imobiliară care așteaptă să fie terminată.
Sursa stampenet.com