Ministrul Educației nu știe să explice când se scrie „copii” cu trei „i”
Lucrurile se schimbă permanent în sistemul de învăţământ în România şi nu neapărat în bine, dar dacă e ceva ce rămâne la fel e obiceiul politicienilor de a merge la deschiderea anului şcolar. E o bună ocazie de a-şi face imagine, însă şi unul din momentele în care aproape toată lumea e atentă la cât de bine vorbesc Limba Română oamenii care ne conduc. Iar vânătorii de greşeli gramaticale n-au fost dezamăgiţi nici în acest an.
Liviu Pop, care e ministrul Educaţiei, a devenit subiect de ştire luna trecută, când, într-o şedinţă de Guvern, a făcut trei greşeli gramaticale grave, în doar câteva minute.
Iar luni, la începerea anului şcolar, a atras atenţia discursul ministrului - pe o foaie citită de Liviu Pop, cuvântul „copiii”, era scris cu doi de „i”, nu cu trei, cum e corect. Eroare pentru care a dat vina pe un funcţionar din Minister, dar pe care a spus că şi-o asumă.
Liviu Pop n-a mai avut însă un răspuns concret când a fost întrebat la Antena 3 ce reprezintă al treilea „i” din cuvântul „copiii”. Momentul, în materialul video.
Reporter: Vă rog să ne explicaţi acea regulă gramaticală. Când se scrie cuvântul „copii” cu doi „i”, când se scrie cu trei „i”?
Liviu Pop: Lucrul acesta e simplu când îi explici cuiva... îl punem cu trei „i” ca și roşii, trandafiri sau trandafirii roșii.
Reporter: Bun, și al treilea „i” ce este?
Liviu Pop: În ce sens al treilea „i” ce este?
Reporter: Din punct de vedere gramatical.
Liviu Pop: Alo?
Citeste mai mult pe digi24.ro