Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Mega proiectul de modernizare a căii ferate Arad – Simeria desparte comunitatea din Bata în două. La propriu!

Modernizarea liniei ferate pe traseul Arad-Simeria este un proiect de anvergură, nu doar de interes naţional, ci european. Acest tronson face parte din coridorul IV paneuropean, iar costurile investiţiei se ridică la circa 1,3 miliarde de euro, bani proveniţi din Fondurile de Coeziune. Modernizarea urmăreşte să crească viteza de circulaţie a trenurilor până la 160 km/h. Dar, această lucrare riscă să afecteze o parte a populaţiei judeţului Arad, dacă acest proiect nu va fi bine realizat. 

Mega proiectul de modernizare a căii ferate Arad – Simeria desparte comunitatea din Bata în două. La propriu!
Comentează 0

„Sunt mai multe aspecte esenţiale ale acestei lucrări, care pot să creeze neajunsuri majore cetăţenilor din comună", afirmă Ion Micurescu, primarul comunei Bata, calea ferată urmând să traverseze terenurile acestei comune. „În primul rând, terasamentul va fi ridicat cu circa 2 metri, ceea ce va crea un baraj artificial în albia Mureşului.

Am primit asigurări că s-au luat în calcul aceste lucruri, dar mă întreb ce se va întâmpla în cazul unui dezastru natural, mai ales că, aşa cum se vede, în ultimul timp natura este destul de imprevizibilă. Cine va răspunde în cazul unor inundaţii? În cadrul discuţiilor cu factorii de decizie, eu am propus soluţia suspendării pe piloni a unor porţiuni din calea ferată, dar s-a ales în cele din urmă soluţia unui terasament înălţat cu doi metri".

O altă problemă ridicată de primarul comunei Bata este faptul că noua linie ferată va «împărţi» în două terenurile bătanilor. „Peste 800 de hectare de teren agricol va fi de cealaltă parte a căii ferate. Cetăţenii comunei trebuie să aibă acces la terenurile lor. În proiect sunt prevăzute două pasaje, dar acestea trebuie să fie astfel făcute încât să permită inclusiv subtraversarea liniei ferate cu utilaje agricole cu gabarit". Edilul din Bata recunoaşte importanţa proiectului, considerat „de interes internaţional.

Dar impactul negativ asupra populaţiei trebuie să fie cât mai mic, trebuie să se ţină cont de inetersele oamenilor, de protecţia împotriva inundaţiilor, de accesul la terenurile agricole, de protejarea şi refacerea drumurilor de legătură, care sigur vor fi deteriorate în timpul lucrărilor, cât şi alte aspecte aparent minore, dar foarte importante pentru noi". Ion Micurescu a purtat şi poartă, în această perioadă, o corespondenţă cu Ministerul Transporturilor, cu SNCFR, cu constructorul, cu toţi cei implicaţi în acest proiect, pentru a clarifica toate amănuntele care ar putea avea un impact negativ asupra cetăţenilor şi a comunei Bata.

Conducerea Consiliului Judeţean afirmă că locuitorii zonelor prin care trece calea ferată vor primi tot sprijinul din partea instituţiei. „Este foarte bine că se realizează această investiţie, este un pas important, economic şi social, nu doar pentru judeţul nostru, ci şi pentru toată ţara, legarea portului Constanţa de Europa de vest, printr-o cale ferată modernă şi rapidă. Dar, trebuie să avem grijă în primul rând de localnici. Consiliul Judeţean trebuie să apere interesele acestora. Le susţin toate demersurile, astfel încât după finalizarea lucrării să nu existe nici un fel de probleme", a declarat Claudia Boghicevici, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Arad.

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite