IMAGINI IN PREMIERĂ! Iată cum arată interioarele Gării Arad înainte de finalizarea lucrărilor de modernizare
Modernizarea Gării Arad, o investiție cu fonduri europene ce depășește 334 milioane de lei, ar urma să se încheie înainte de Crăciun, noul termen dat antreprenorilor fiind 20 decembrie.
ARQ a avut acces, astăzi, în interiorul pasarelei supraterane, care va arăta ca un terminal de aeroport, cu magazine și alte facilități.
Lucrările sunt la stadiul de finisare, fiind deja montate lifturile și scările rulante. Se mai lucrează la instalațiile electrice și de apă.
Reprezentanții CFR Infrastructură au declarat, pentru ARQ, că Aradul va avea cea mai modernă gară din această parte a Europei, fiind ajutată de arhitectura veche, care se va îmbina acum cu modernul.
Pe lângă pasarela care face legătura între peroane și clădirea istorică a gării, a fost construită o clădire pentru mentenanță, care cuprinde ateliere tehnologice, laboratoare, birouri, arhive și magazii.
De asemenea, au fost refăcute peroanele și modernizat un centru de management al traficului feroviar.
Modernizarea Gării Arad este în mare întârziere, pentru că termenul inițial de finalizare a proiectului era iunie 2014. Lucrările au început în aprilie 2012 și sunt incluse în programul de reabilitare a liniei de cale ferată cuprinsă între frontiera cu Ungaria (Curtici) și Simeria, tronson care face parte din coridorul feroviar pan-european.
Valoarea lucrărilor doar pe tronsonul Frontieră (Curtici) – Arad – Km 614, în lungime de 41 kilometri (din care face parte şi Gara Arad), este de 1,38 miliarde de lei. Din suma totală, investiția în Gara Arad depășește 334 milioane de lei.
Clădirea Gării Arad a fost construită în 1910, după planurile arhitectului Ludovic Szantay. Este a treia clădire, pentru că primul tren a circulat în oraș în 25 octombrie 1858, anul deschiderii liniei Lokoshaza-Curtici-Arad.