Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Disponibilizările, în linie dreaptă: câte posturi dispar din schema Primăriei, câţi angajaţi trebuie să plece şi ce alte instituţii sunt vizate

Consilierii municipali sunt chemaţi miercuri să voteze restructurările din Primărie, proces anunţat încă din urmă cu câteva luni. În aceste condiţii, primarul Călin Bibarţ şi viceprimarul Lazăr Faur au venit, astăzi, în faţa presei, pentru a prezenta cum vor fi făcute reducerile, câte posturi dispar, câţi angajaţi trebuie să plece şi ce instituţii din subordinea Primăriei sunt vizate.

Disponibilizările, în linie dreaptă: câte posturi dispar din schema Primăriei, câţi angajaţi trebuie să plece şi ce alte instituţii sunt vizate
Comentează 1

Potrivit primarului, în urma disponibilizărilor va rezulta o economie de aproximativ zece milioane de lei, bani care ar putea fi folosiţi pentru realizarea unui parc în Vlaicu. „Odată cu adoptarea bugetului spuneam că urmează să facem o încadrare a cheltuielilor în banii pe care îi avem şi că vom face o analiză în ceea ce priveşte reducerile de personal. Acum vorbim de Primărie şi instituţiile adiacente, cu execepţia instituţiilor de cultură (n.r. - Poliţia Locală, Direcţia de Asistenţă Socială, Cantina Municipală, Centrul Municipal de Cultură). Am desfiinţat două direcţii, trei servicii, un birou, patru compartimente. Şate servicii se transformă în birouri, şase servicii în compartimente şi patru birouri în compartimente. Din 75 de posturi de conducere rămân 59, astfel încât se face economie în ceea ce priveşte sporurile de conducere. Au fost tăiate de asemenea 95 de posturi vacante care nu erau bugetate”, a declarat primarul.

151 de angajaţi pe 81 de posturi

Acesta a ţinut să menţioneze că dintre posturile bugetate, 42 s-au eliberat având în vedere că ocupanţii au ales să iasă la pensie, să se transfere sau să-şi dea demisia. În aceste condiţii, numărul posturilor ocupate şi bugetate care urmează să dispară va fi de 81. „Aveam 123 de posturi ocupate şi bugetate care urmau să se desfiinţeze, dar având în vedere cele 42 de plecări, 81 de posturi intră în concurs, numărul angajaţilor care urmează să participe la concurs fiind de 151. Astfel, dintr-un total de 1.150 de angajaţi vor rămâne 790”, a mai spus Bibarţ.

La anul, o altă reaşezare de personal

Potrivit edilului, efectele reorganizării se vor vedea în septembrie, după parcurgerea tuturor paşilor legali. De menţionat că la anul ar putea avea loc o nouă reaşezare a personalului, în funcţie de modul în care decurge procesul de digitalizare.

„Un proces dificil

La rândul său, viceprimarul Lazăr Faur susţine că s-a ajuns la acest „proces dificil” pentru că investiţiile sunt pe primul plan. „E un moment necesar şi totuşi dificil. Să ne credeţi că ne gândim la colegii noştri care rămân fără serviciu, dar trebuie să ne gândim la realitatea financiară. Este evident că investiţiile sunt pe primul plan, iar suma economisită se va vedea în dezvoltarea oraşului. Toate procedurile se vor face cu respectarea strictă a legii şi cu transparenţă maximă”, a declarat Faur.

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite