Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Arad informează
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Arad, instituție publică de interes județean, a cărei activitate se desfășoară în interesul persoanei şi al comunității, în sprijinul instituțiilor statului exclusiv pe baza şi în executarea legii, informează cetățenii județului nostru cu privire la următoarele:
- lunii septembrie 2024 în Registrul Național de Evidenţă a Persoanelor figura un număr de 19992 persoane care nu au solicitat eliberarea actului de identitate în termenul legal. Analizând numărul total de persoane care nu au solicitat eliberarea actului de identitate în termenul legal, se poate observa că avem un număr de 15339 persoane posesoare de acte de identitate cu termenul de valabilitate expirat iar 4653 sunt persoane care nu au solicitat eliberarea primului act de identitate (la împlinirea vârstei de 14 ani), potrivit prevederilor legale.
- În acest context, ținând seama de cele menționate, invităm cetățenii aflați în aceste situații să se adreseze Serviciilor publice locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, fie pentru preschimbarea actelor de identitate, fie pentru solicitarea eliberării primului act de identitate.
- Menționăm acest lucru pentru faptul că în scurt timp se vor desfășura alegerile pentru Președintele României cât şi alegerile pentru Senat şi Camera Deputaților pentru anul 2024 existând posibilitatea ca în zilele premergătoare acestor alegeri să se producă aglomerări la ghișeele serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor operaționale la nivelul județului nostru.
- prilej, reamintim şi prezentăm documentele necesare pentru solicitarea eliberării unui nou act de identitate așa cum sunt prevăzute de dispozițiile legale în vigoare, după cum urmează:
- pentru eliberarea actului de identitate semnată în prezența funcționarului public din cadrul SPCLEP;
- de identitate în original;
- Certificatul de naștere în original;
- Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, în original;
- Certificatul/hotărârea judecătorească de divorț definitivă/irevocabilă, după caz, în original; dacă cetățeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorț, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naștere sau de căsătorie cu mențiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
- Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta de până la 14 ani, care îşi schimbă domiciliul împreună cu solicitantul actului de identitate;
- Extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, în original; extrasul de carte funciară trebuie să fie obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii şi poate fi prezentat şi în format electronic;
- Documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate, respectiv 7 lei pentru cartea de identitate și 1 leu pentru cartea provizorie de identitate.
Cu deosebită considerație,
DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT,
Cristina Oprean-Vlad Lucian Pistrui
Coordonator
Compartiment Evidența Persoanelor,
Ban Lucian