Din cauza pandemiei, se schimbă regulile privind preluarea dosarelor de încadrare în grad de handicap
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului anunţă că având în vedere prelungirea stării de alertă pe teritoriul României, precum și măsurile pentru prevenirea și combaterea pandemiei se schimbă regulile privind preluarea dosarelor de încadrare în grad de handicap.
Astfel, beneficiarii sunt informați că pentru evitarea deplasării acestora la sediul secundar din municipiul Arad, situat pe strada Iustin Marșieu, nr. 22, preluarea dosarelor de încadrare în grad de handicap pentru adulți și copii se va face prin serviciile locale de asistență socială din localitățile de domiciliu, adică la primăriile din fiecare comună sau oraș. Dosarele astfel preluate vor fi aduse la DGASPC Arad de asistentul social în baza unei programări prealabile pentru ca acesta să fie direcționat spre serviciile de specialitate.
Mai trebuie spus că dosarele cu documentele, în original, pot fi transmise și direct de beneficiari, prin Poșta Română, cu confirmare de primire.
„Pentru obținerea drepturilor și facilităților cuvenite beneficiarii pot transmite documentele online la adresa prestatii.sociale@dgaspc-arad.ro sau prin poștă, cu confirmare de primire.
De asemenea, în această perioadă toate certificatele de încadrare în grad de handicap emise de DGASPC Arad se vor transmite de instituție prin poștă, cu confirmare de primire din partea beneficiarului.
Informații suplimentare despre depunerea documentelor se pot obține și la adresele de e-mail dedicate:
- pentru dosare adulți cu dizabilități: sec_adulti_ar@dgaspc-arad.ro
- pentru dosare copii cu dizabilități: sec_copii_ar@dgaspc-arad.ro
sau la telefoanele:
0257- 280757 - Serviciul Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap
0257- 252275 - Serviciul Evaluare Complexă a Copilului
DGASPC Arad face precizarea că în conformitate cu prevederile art.4, alin.5 din Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 valabilitatea documentelor eliberate de institiuțiile și autoritățile publice, în acest caz certificatele de încadrare în grad de handicap, se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.
Accesul persoanelor în cele două sedii ale DGASPC Arad, cu excepția angajaților, este permis:
- doar persoanelor care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
- care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 48 de ore; respectiv care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2”, se arată într-un comunicat de presă al DGASPC.
Conducerea instituţiei recomandă tuturor persoanelor să evite, pe cât posibil, prezența fizică la sediile instituţiei și să folosească mijloacele de comunicare la distanță, telefon, e-mail sau serviciile poștale.
„În cazuri excepționale, DGASPC Arad, fiind o instituție dedicată misiunii de asistență socială, relaţia cu publicul pentru persoanele care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării cu SARS-COV-2 acestea vor trece prin triajul epidemiologic după care li se vor oferi serviciile/informațiile solicitate, astfel: la sediul principal, situat în Arad, str. 1 Decembrie 1918, nr.14, în sala de sedințe de la subsolul clădirii; la sediul secundar, situat în Arad, str. Iustin Marșieu, nr.22A, în cortul amenajat în curtea instituției”, a ţinut să precizeze Erika Stark, directorul general al DGASPC Arad.