Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

Află CUM s-a schimbat comportamentul consumatorilor români în vremuri de COVID-19

Comportamentul românilor în timpul pandemiei s-a schimbat semnificativ. Potrivit unui studiu, consumatorii se împart în mai multe categorii. O parte dintre români sunt speriați de schimbări și cheltuie mai puțin, alții cheltuie la fel și nu se tem de criza economică, informează Realitatea Plus.

Află CUM s-a schimbat comportamentul consumatorilor români în vremuri de COVID-19
Comentează 0

Ccriza provocată de COVID-19 definește patru categorii distincte de comportamente în rândul consumatorilor: „Redu drastic cheltuielile", „Păstrează-ți calmul și cheltuie", „Economisește și fă stocuri" și „Hibernează și cheltuie". 

Cei mai mulți consumatori (35,1%) se înscriu însă în categoria „Economisește și fă stocuri”, sunt pesimiști și privesc cu neîncredere schimbările. Acest segment este cel mai îngrijorat de viitorul familiei, iar peste o treime dintre aceștia cheltuiesc mai mult pe mâncare.

Consumatorii care se încadrează in segmentul „Redu drastic cheltuielile” (27,3%) cheltuiesc mai puțin în toate categoriile de consum deoarece pandemia are un efect mai sever asupra statutului lor profesional. Acești consumatori au peste 45 de ani și au recunoscut că fac cumpărături mai rar pe timpul pandemiei și cumpără doar strictul necesar.

Cei din categoria „Păstrează-ți calmul și cheltuie” (26,2%) nu și-au schimbat obiceiurile de consum. Acești consumatori nu se consideră direct afectați de pandemie și nu își modifica obiceiurile de cumpărare.

Consumatorii din segmentul „Hibernează și cheltuie" (11,4%) cheltuiesc cel mai mult pe toate categoriile de produse. Cuprinși majoritar în grupa de vârstă 18-44 de ani, acești consumatori sunt preocupați cel mai mult de impactul pandemiei. 

Sursa: realitatea.net

Articole asemanatoare


Scrie un comentariu

trimite