Școala de Vară – De ce reprezintă o iniţiativă eficientă?
Consiliul Județean Arad împreună cu Centrul Cultural Județean Arad le oferă elevilor oportunitatea de a-și descoperi și dezvolta diverse abilități într-un cadru non-formal gratuit, la Școala de Vară. Cursurile puse la dispoziția elevilor sunt: jurnalism, artă fotografică, pictură, dans tradițional și dans modern, teatru-actorie și micul-ecoartizan.
Cursurile de jurnalism sunt adresate elevilor cu vârste cuprinse între 9 și 18 ani, aceștia având posibilitatea de a îmbina partea teoretică acumulată pe parcursul a cinci zile cu partea practică. În schimb, cursurile de fotografie se adresează celor cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani și le oferă oportunitatea de a învăța noțiuni introductive despre fotografie.
Domeniul artei și anume pictura, oferă celor interesați, (cu vârste cuprinse între 8 și 18 ani) noțiuni de bază ale picturii pe care ulterior vor avea posbilitatea să le pună în practică. Cursurile de dans, atât cel tradițional cât și cel modern, îi vizează pe cei dispuși să învețe jocuri populare tradiționale din Zona Folclorică a Câmpiei Crișului Alb, respectiv pe cei care sunt fascinați de variate ritmuri la modă. Singura condiție impusă pentru a lua parte la aceste cursuri este ca elevii să aibă peste 7 ani.
Cei interesați de teatru-actorie, cu vârste cuprinse între 7 și 18 ani, au oportunitatea de a învăța să se autocunoască și să își îmbunătățească modul de relaționare cu cei din jur. Mai mult decât atât, cei interesați să-și dezvolte creativitatea pot lua parte la micul-ecoartizan – un curs care se adresează celor cu vârste cuprinse între 8 și 16 ani. Prin intermediul acestui curs, elevii își pun la încercare imaginația creând obiecte artizanale din materiale reciclabile.
Școala nu are capacitatea de a dezvolta elevilor toate capacitățile și abilitățile necesare în viața de zi cu zi, de aceea aceste activități extracurriculare le oferă elevilor oportunitatea de a-și exploata potențialul din proprie inițiativă în timp ce evoluează ca persoane și deprind variate abilități.
Luând parte la activități extracurriculare, elevii învață să își organizeze timpul și să prioritizeze lucrurile din viața lor. Implicit, aceștia deprind încă din adolescență niște învățături pe care inițial, în lipsa activităţilor extra, le-ar fi deprins doar în momentul intrării la facultate, respectiv al angajării.
Mai mult decât atât, aceste activități le oferă elevilor oportunitatea de a descoperi diverse interese pe care aceștia s-ar putea să le aibă, interese pe care în alte circumstanțe nu ar fi avut posibilitatea de a le descoperi. Adolescenți fiind, au nevoie să descopere ce interese au și ce îi fascinează, ca mai apoi să știe înspre ce domeniu să se orienteze pe viitor.
În plus, activitățile extracurriculare le oferă elevilor oportunitatea de a interacționa cu persoane în afara școlii, ceea ce pe termen lung se va reflecta în comportamentul lor în momentul în care se află în societate. Având o bază fondată la nivel de abilități de relaționare cu persoanele din jur, încrederea în sine (unul dintre factorii care dau cea mai multă bătaie de cap adolescenților în ziua de astăzi) s-ar îmbunătăți considerabil.
Singurul lucru de care elevii au nevoie pentru a ajunge să îşi dezvolte aceste calităţi este voinţa. Voinţa de a ieşi din zona lor de confort şi de a face un efort pentru a dobândi calităţi necesare. „Tinerii de azi sunt adulţii de mâine”, iar formarea lor propice poate schimba în bine demersul unei societăţi care se vrea a evolua.
CICHI CARINA
Voluntar ARQ