Drumul expres Arad-Oradea revine în actualitate: astăzi a fost depusă documentația pentru certificatele de urbanism la CJ Arad și CJ Bihor
Cristian Ispravnic, directorul general al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, a anunțat, astăzi, la Prefectură, că drumul expres Arad-Oradea revine în actualitate. Asta, în condițiile în care în cursul zilei a fost depusă documentația pentru obținerea certificatelor de urbanism la Consiliul Județean Arad și Consiliul Județean Bihor.
Prezentarea făcută de directorul Cristian Ispravnic a avut loc în prezența subprefectului Vasilică Damian, care a făcut și oficiile de gazdă, a unor parlamentari și primari ai unor localități aflate pe traseului drumului expres. „Este un proiect care a intrat din nou în actualitate datorită valorilor mari de trafic de pe drumul național care face legătura între Arad și Oradea, valori care sunt similare unei autostrăzi. De asemenea, acest drum va face legătura între două autostrăzi. Pe traseul care va străbate județul Arad va avea regim de autostradă. Începe de la autostradă, vine pe lângă Iratoșu, trece printre Curtici și Sântana, rămânând pe partea stângă a drumului național până la ieșirea din județ. În Bihor trece însă pe partea dreaptă, din cauză că există două zone protejate. Regimul de viteză va fi de 120 km/h”, susține Ispravnic.
Acesta a ținut să precizeze că tronsonul de lângă Oradea va avea regim de centură și va fi realizat de primăria de acolo, existând șanse să se realizeze la anul. În ceea ce privește restul drumului, anul acesta este rezervat pentru obținerea tuturor acordurilor și avizelor, urmând ca ulterior să se semneze și acordul de finanțare pe POIM, suma necesară fiind de 1,356 miliarde de euro. „Anul viitor va fi perioada de proiectare. În cazul unei licitații pentru un proiect așa de mare, durata poate ajunge la șase-opt luni”, a mai spus Ispravnic.
Mai trebuie spus că în momentul de față drumul este prevăzut în proiect cu intrări și ieșiri pe raza județului, în zona Arad Vest, Arad Nord-Vest, Arad Nord, Curtici, Chișineu-Criș, terenul necesar pentru construcție urmând să fie obținut prin exproprieri pentru cauză de utilitate publică.
Fișa de prezentare
În cele ce urmează vă prezentăm datele furnizate Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara în fișa de prezentare a investiției.
Valoarea estimată a investiţiei: 1.356.000 mii Euro
Caracteristici tehnice
Lungime drum expres: 134,628 km, din care:
- profil autostradă cu 3 benzi de circulație pe sens: 14,640 km;
- profil drum expres cu două benzi pe sens: 76,460 km;
- profil autostradă cu două benzi de circulație pe sens: 43,528 km;
- drum de legatură DC71 (două benzi): 4,490 km;
- drum de legatură DJ 797 (două benzi): 3,550 km;
- drum de legatură - Ocolire Chișineu Criș: 4,950 km;
- drum de legatură DJ 792 C (două benzi): 3,250 km;
- drum de legatură DJ 709 B (patru benzi): 4,700 km.
Lăţimea platformei pentru drumul expres: 22,00 m;
Lăţimea platformei pentru profilul de autostradă cu 3 benzi pe sens: 33,50 m;
Lăţimea platformei pentru profilul de autostradă cu 2 benzi pe sens: 26,00 m;
Lăţimea platformei pentru drumurile de legătură cu 2 benzi: 10,00 m;
Poduri, pasaje, viaducte: 66 buc;
Noduri rutiere: 12 buc.
Județul Arad
- Lungime profil drum expres cu două benzi pe sens: 18,50 km;
- Lungime profil autostradă cu două benzi de circulație: 43,528 km;
- Noduri rutiere: 5 buc.
Stadiu actual:
- Studiul de fezabilitate a obținut avizul Ministerului Transporturilor nr 16/18 din 25.02.2008 și al Consiliului Interministerial nr 7 din 04.03.2008, conform HG nr.696/2.07.2008;
- Obținerea Acordului de Mediu;
- Pregatirea documentației pentru achziția publică pentru proiectare și execuție;
Sursa de finanțare: Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).