Vremea Romania, Arad -6°C

Stiri Arad

CLM convocat în şedinţă extraordinară de îndată

Marţi, 31 octombrie, Consiliul Local al Municipiului Arad a fost convocat în şedinţă publică extraordinară de îndată având pe ordinea de zi trei proiecte de hotărâre referitoare la salubrizarea menajeră din municipiul Arad.

CLM convocat în şedinţă extraordinară de îndată
Comentează 0

Necesitatea acestei şedinţe a derivat din situaţia în care SC. Polaris M Holding SA a notificat Primăria Municipiului Arad cu privire la încetarea activităţii de ridicare a gunoiului menajer începând cu data de 1 noiembrie 2017.  

Vă reamintim faptul că Primăria Municipiului Arad a încheiat contractul cu SC. Polaris M Holding SA în anul 2004 având valabilitate până în 30.06.2012. Conform legii acesta a fost prelungit încă 4 ani, până în 30.06.2016. Pentru ca Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Arad să-şi finalizeze procedura de atribuire a contractului de salubrizare, a fost nevoie de încă o prelungire,  hotărâre supusă  votului Consiliului Local Municipal. Prin urmare contractul a fost extins pe o perioadă de 6 luni, mai exact până în data de 30.06.2016. Înainte de expirarea acestui termen CLM a fost pus în situaţia de a se decide în privinţa unei noi prelungiri a respectivului contract cu 4 ani, până în 30.04.2020.

În paralel cu procedura de atribuire a contractului de salubrizare menajeră organizată de ADI Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor, Primăria municipiului Arad a lansat propria procedură de atribuire a unui astfel de contract în baza HCLM 460/2016, a cărei data limită de depunere a ofertelor este 1.11.2017.

SC. Polaris M Holding SA prin adresa nr 9618/14.07.2017 înregistrată la Primăria Municipiului Arad sub numărul 47211/17.07.2017 a notificat municipalitatea arădeană că în termen de 90 de zile de la această dată va înceta prestarea serviciilor de colectare a deşeurilor municipale pe raza municipiului Arad, pentru a nu-i fi afectată activitatea desfăşurată şi în alte localităţi din România.

Din dorinţa clarificării acestei situaţii fără precedent, o delegaţie a Primăriei Arad, condusă de viceprimarul Călin Bibarţ a solicitat o întrevedere cu, conducerea Autorităţii Naţionale de Reglementare a Serviciilor Comunitare. Întrucât legea nu permite acordarea de licenţe provizorii, care să se încheie în momentul în care întră în vigoare un alt contract, singura soluţie propusă  în acest caz a fost   ca  firma SC. Polaris M Holding SA sau orice altă firmă să lucreze pe o perioadă intermediară fără licenţă, în baza unui contract pe situaţie de urgenţă. Soluţia propusă a fost agreată de societatea SC. Polaris M Holding SA.

În 23.10.2017 Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Arad a semnat cu firma timișoreană Retim Ecologic Service S.A. un contract de operare pentru colectarea deșeurilor din zona de vest a județului Arad, care cuprinde 25 de localități, printre care municipiul Arad. Contractul devine operaţional doar după expirarea perioadei de mobilizare de 6 luni de zile a operatorului câştigător.

Autoritatea publică locală a primit asigurări din partea Retim Timişoara că va încerca să scurteze perioada de mobilizare astfel încât să-şi înceapă activitatea la nivel local la 1 ianuarie 2018.  

Vineri, 27 octombrie 2017, a  fost convocat Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Arad care a aprobat ca stare de urgenţă impactul determinat de lipsa  unui contract de prestări servicii şi a unui operator care să colecteze şi să transporte deşeurile municipale. Este şi motivul pentru care marţi, 31 octombrie  2017 a fost convocat Consiliul Local al Municipiului Arad în şedinţă publică extraordinară de îndată pentru găsirea unei variante de nou contract, cu operatorul care va desfăşura activitatea de ridicare a gunoiului menajer până la data de 1 ianuarie 2018.

Potrivit art. 3 din Legea 51/2006, responsabilitatea asigurării serviciilor publice de salubritate menajeră precum şi a continuităţii acestora aparţine administraţiei publice locale. În plus, art.3 din Legea 101/2016 spune că aceste servicii se organizează şi funcţioneză pe baza principiului de asigurare a calităţii, continuităţii şi a responsabilităţii faţă de cetăţeni.

C.P.


Scrie un comentariu

trimite