Cele trei variante de traseu ale drumului expres Arad-Oradea au fost puse în dezbatere la Consiliul Judeţean
Cele trei variante de traseu ale drumului expres Arad-Oradea au fost puse astăzi în discuţie la Consiliul Judeţean Arad în cadrul unei şedinţe la care au participat toți factorii care vor lucra la acest proiect în județul Arad.
„Am prezentat cele trei variante de traseu propuse de proiectanți primarilor și viceprimarilor de la zece primării din județ (care vor avea tangență cu drumul expres), europarlamentarului Gheorghe Falcă, deputatului Sergiu Bîlcea, prefectului Aradului, directorilor Agenției de Protecție a Mediului și OCPI, reprezentantului Agenției Naționale pentru Ariile Naturale Protejate și întregii echipe de conducere administrativă și tehnică a Consiliului Județean.
La întâlnire au participat și proiectanții care au câștigat realizarea studiului de fezabilitate și al proiectului tehnic al drumului expres.
Au fost analizate fiecare dintre cele trei posibile trasee. Cu certitudine, drumul expres va scoate traficul greu din cartierul Gai și se va intersecta cu centura Aradului, respectiv cu inelul Zimandcuz-Horia-Vladimirescu, care este în etapa documentației tehnice la Consiliul Județean”, a scris pe Facebook Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
„Un proiect strategic pentru România”
Acesta a ţinut să menţioneze că proiectanții au la dispoziție 22 de luni pentru finalizarea proiectului, dar cei patru beneficiari, Consiliul Județean Arad și Primăria Municipiului Arad, respectiv Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea, își doresc ca acesta să fie gata în vara anului viitor.
„Drumul expres Arad-Oradea este un proiect strategic nu numai pentru județele Arad și Bihor, ci și pentru România. Este prima asociere de acest fel între două județe, două primării municipii de județ și Ministerul Transporturilor, un proiect-pilot, care trebuie să se deruleze foarte rapid din cel puțin două motive. O dată pentru că mizăm pe finanțare europeană și banii trebuie consumați la termen, iar în al doilea rând pentru că acest proiect trebuie să dea încredere și altor județe să se asocieze. Dezvoltarea este principalul mobil al realizării acestui drum, fiindcă el va lega toate localitățile de pe traseu de doi dintre cei mai importanți poli de dezvoltare din România, Arad și Oradea.
Gândim la scară regională, într-o Europă a regiunilor pentru arădenii care vor putea capitaliza mobilitatea, fie că discutăm de accesibilitatea locurilor de muncă, de accesibilitatea instituțiilor de învățământ sau a spațiilor de divertisment. Practic, de la Arad la Oradea se va ajunge în aprox. 50 de minute, ceea ce în condițiile de astăzi poate fi un avantaj inclusiv pentru investitorii care atunci când își proiectează afacerile nu se mai raportează la un singur județ, ci la vadul și potențialul ambelor județe. Pe de altă parte, mă aștept ca spațiile adiacente drumului expres să fie și ele mai atractive pentru investitori, indiferent în ce localitate s-ar afla, iar asta să contribuie la dezvoltarea fiecărei comunități de pe traseu”, mai susţine Cionca.
De menţionat că în cadrul şedinţei de astăzi au fost analizate planurile urbanistice generale ale unităților administrativ teritoriale, ariile protejate de pe traseul preconizat al drumului expres și condițiile de mediu care vor trebui îndeplinite.